زیباترین انواع گل تزیینی جهان

در مطلب به معرفی زیباترین انواع گل تزیینی پرداخته است که البته این گل ها از زیباترین گل های جهان به شمار می رود. در مورد انواع گل زینتی و گلدان پلاستیکی رنگی ارزان چه می دانید؟
گل های زینتی از جمله زیباترین گل هایی می باشند که در باغچه یا آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. البته این گل ها گاهی بو می دهند و گاهی فقط برای تزیین محیط مورد استفاده قرار می گیرند. البته در مطلب زیر در مورد زیباترین گل زینتی مطالبی نوشته شده است که می توان بهترین ها را بشناسید.

معرفی انواع گل زینتی جهان

گل خورشیدی: یکی از زیباترین گل های جهان که با نام خورشیدی معرفی شده است، در فصل زمستان رشد کرده و البته در برخی از موارد در فصل تابستان نیز رویش دارد. این گل از تیره آماربلیداسه بوده است و از گونه های مختلفی تشکیل شده که برترین آن ها مینیاتا می باشد. البته گل های خورشیدی دارای رنگ قرمز، زرد و نارنجی بوده است و این رنگ ها با هم آمیخته شده و طرحی بسیار زیبا را به نمایش گذاشته است.
رویش گاه اصلی گل خورشیدی در جنوب آفریقا بوده است و این گل در مناطق گرمسیر بیش ترین رشد را دارد و همچنین در خانه و گلخانه ها استفاده می شود.
البته در کشور ایران نیز با رشد دو گونه از این گل همراه می باشیم و با نام گل هلندی و خورشیدی ایرانی خوانده می شود. البته گل های زرد رنگ خورشیدی در کشور ایران بسیار کمیاب می باشند و خوردن بخشی از این گیاه برای شکم درد مناسب است.

خورشیدی

گل شب بو: از دیگر گل های زیبای جهان که با نام شب بوی دریایی معرفی شده است، گیاه شب بو می باشد. این گل از تیره گل های براسیکاسه بوده است و در شهر های آذربایجان و اردبیل با رشد خوبی از این گل همراه می باشیم. عطر گل شب بو بسیار خوب و دلنشین است و برگ های این گل به صورت پرز دار می باشند. گل های شب بو ساده و زیبا می باشند و از عطر بسیار دل انگیزی برخوردار است و در حیاط و باغ کاشت می شود.
البته این گیاه با بذر کاشت می شود و بذر های آن محلی بوده و در کوهستان های اردبیل جمع آوری می شود. این گیاه در بازار ایران با فروش خوبی همراه بوده است و البته در گلدان پلاستیکی ساده دارای قیمت مناسب می باشد.

شب بو

گل گاو پنبه ای: یکی از زیباترین انواع گل زینتی که در با نام گل گاو پنبه ای معرفی شده است، گل آبوتیلون می باشد. این گل از گونه های مختلفی چون یک ساله و چند ساله برخوردار می باشد و البته درختچه این گیاه همیشه سبز بوده و گاهی بلندی آن به 2 متر نیز می رسد. البته این گل در بهار و تابستان گلدهی دارد و همچنین در زمان بهار وقت هرس کردن آن می باشد.

'گاو پنبه ای