قیمت روز گل رز قرمز در بازار ایران

یکی از زیباترین انواع گل های زینتی که در بازار ایران با فروش خوبی همراه می باشد، گل رز قرمز و گل محمدی تازه در بازار می باشد. آیا می دانید قیمت روز گل رز قرمز در بازار چقدر می باشد؟
گل رز گونه ای از زیباترین انواع گل های زینتی بوده است که از سرده گل سرخ می باشد و همچنین این گل دارای 150 گونه در جهان می باشد و در بخش های مختلفی از ایران به خوبی رشد می کند. البته فراوانی گل رز در بخش های خاورمیانه، اروپا و روسیه می باشد و برای استفاده از آن در صنایع در کشور های بلغارستان، ترکیه و فرانسه پرورش داده می شود.
البته گل رز شاخه ای به سه دسته گل های خودرو، گل های باغی قدیمی و گل های باغی جدید تقسیم بندی می شوند و البته یک نمونه از گل های رز باغی قدیمی که از نوع باغی جدید نیز به شمار می رود، می توان به گل رز انگلیسی اشاره کرد. البته در جهان بیش تر از 20 هزار نوع گل معرفی شده است و هر ساله نوع جدید از گل در بازار به فروش می رسد. گل رز کاربرد های فراوانی دارد که می توان به استفاده از آن در چای، مربا و لیکور اشاره کرد و همچنین استفاده از عطر گل رز برای ایجاد آرامش در افراد بسیار مفید می باشد.
اسانس گل رز از گران قیمت ترین اسانس های دنیا می باشد که 1 گرم از این اسانس برابر است با 1 گرم از طلا که در بازار عرضه می گردد. این گل دارای اجزای مختلفی می باشد که می توان به برگ، خار، کاسبرگ، پرچم ها، کلاله، گلبرگ و خار اشاره کرد. گل های رز دارای 150 گونه نیمه سبز می باشد که به عنوان درختچه ای زیبا و چند ساله در هر جای کشور دیده می شود. البته به صورت گسترده ای این گل در بخش های آسیا، آفریقا، شمال آفریقا و آمریکای شمالی دیده می شود.

اطلاعاتی در مورد گل رز قرمز

در تاریخ مسیحیان گل رز قرمز را نشانه ای از مادر می دانند و همچنین گل رز قرمز از زیباترین انواع گل های رز به شمار می رود. البته معنی گل رز قرمز یعنی عشق و بیش تر در مجالس عروسی و شادی از آن استفاده می کنند. یکی از انواع گل رز قرمز که با نام رز گالیکا معرفی شده است دارای قطر بزرگی می باشد و رنگ گلبرگ های این گل قرمز تا صورتی بوده است. گل رز قرمز از گل های آسیای صغیر معرفی شده است و البته بیش تر از آن در مراسم عروسی استفاده می شود و در عطر سازی ها و پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد.

قیمت روز گل رز در بازار ایران

گل رز در بازار با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد و این موضوع ارتباط مستقیم با نوع گل و درجه کیفیت گل دارد. البته قیمت گل رز درجه یک 6000 تومان و قیمت همین گل در درجه 2 4000 تومان می باشد. قیمت گل رز از دیگر انواع گل ها گرانتر است چرا که از زیبایی خاصی برخوردار می باشد. البته شما می توانید به صورت دسته ای این گل را خرید کنید و در کاهش قیمت بسیار تأثیر گذار می باشد. جهت اطلاع از قیمت روز گل رز می توانید با مشاورین واحد فروش تماس حاصل فرمایید.