قیمت هر کیلو گل زعفران کوهی در ایران

در مورد زعفران کوهی چه می دانید؟ قیمت هر کیلو گل زعفران در بازار کشور ایران چقدر می باشد؟ از خواص دارویی و درمانی گل زعفران چه می دانید؟
گل زعفران گونه ای از برترین گل های خوراکی بوده است که البته در خانواده زعفران و گروه زنبقیان به شمار می رود. البته گفته شود که زعفران کوهی از نمونه زعفرانیان نمی باشد و تنها پیاز این زعفران مانند زعفران عامیانه بوده است. پیاز زعفران کوهی یکی از برترین پیاز های خوراکی است که در طب سنتی بسیار سفارش شده است و البته برای درمان بیماری های قلبی بسیار مفید می باشد.
گیاه زعفران را می توان در مناطق زاگرس جستجو کرد و همچنین این محصول در فصل پاییز قابل برداشت می باشد. پیاز زعفران کوهی به صورت پخته شده مصرف می شود و با پیاز داغ مخلوط شده و روزانه در غذا های خود از این محصول استفاده می گردد.

خواص دارویی و درمان گل زعفران

زعفران یکی از برترین گیاهان دارویی می باشد که برای خوش طعم کردن غذا از آن استفاده می شود. البته ارتفاع این گیاه به 30 سانتی متر می رسد و دارای برگ های دراز و سبز تیره بوده است. گل های زعفران به رنگ ارغوانی می باشند و به صورت منظمی و لوله ای شکل به نمایش گذاشته می شود. البته این گل ها به سه گلبرگ تقسیم بندی شده و دارای کاسبرگ نیز هستند.
زعفران از دسته گل های زینتی و مرغوبی است که با قیمت بسیار بالایی در بازار به فروش می رسد و این گل دارای طبیعت گرم و خشک بوده و از خواص زیادی برخوردار است که در ادامه گفته می شود. از خواص گل زعفران و گل رز قرمز شاخه ای می توان به قاعده آور بودن گیاه، مسکن برای درد، تحریک کننده اعصاب، تصفیه کننده خون و خونسازی در بدن، تقویت کننده قوای جنسی، تصفیه کننده کبد، درمان سرفه و آرام بخش، ضد تشنج، برطرف کننده گاز معده، ادرار آور و… اشاره نمود.

قیمت هر کیلو زعفران در بازار کشور

گل زعفران و گل همیشه بهار زرد در انواع مختلفی در بازار به فروش می رسد که بسته به نوعی که دارند از قیمت متفاوت برخوردار هستند. قیمت هر کیلو گل زعفران سرگل گناباد، 3.350.000 تومان بوده و قیمت زعفران دسته 2.821.000 تومان می باشد. البته قیمت بسته یک گرمی زعفران 3.750 تومان می باشد و زعفران دو گرمی در بازار کشور با قیمت 7500 تومان به فروش می رسد. همچنین گفته شده است که قیمت زعفران پودر شده در وزن یک مثقال حدود 4800 تومان بوده است.
برای اطلاع از قیمت روز گل زعفران می توانید با یکی از راه های ارتباطی زیر تماس حاصل فرمایید. جهت خرید و فروش انواع گل زعفران با شماره زیر تماس بگیرید.