از خرمای کلوته جیرفت 1401 در تهیه نمایشگاه بین المللی تهران رونمایی شد

خرما عمدتاً به دلیل محتوای پتاسیم برای سیستم عصبی شما مفید است. خوردن خرمای کلوته جیرفت 1401 سیستم عصبی شما را پاسخگوتر می کند و مغز شما را هوشیار نگه می دارد. وجود ویتامین B6 خرما را برای عملکرد و عملکرد مغز مفید می کند.

رژیم غذایی موجود در خرما می تواند کلسترول بد را کاهش دهد. علاوه بر این، خرما سرشار از پتاسیم و منیزیم است که می تواند فشار خون را کاهش داده و عملکرد بهتر قلب را تقویت کند.

با خوردن خرما می توانید تعادلی در نسبت سدیم به پتاسیم حفظ کنید که به نوبه خود فشار وارده بر دیواره رگ ها را کاهش می دهد.

فیبر غذایی موجود در خرما در پاکسازی روده بزرگ به عنوان یک ملین بزرگ عمل می کند. خرما به رفع یبوست و کنترل اسهال کمک می کند.

آنها حتی می توانند خطر ابتلا به سرطان شکم را کاهش دهند. خرما دارای 20 نوع اسید آمینه مختلف است که خرما را به راحتی قابل هضم می کند.

خرما

خرما عمدتاً به دلیل داشتن منیزیم و همچنین تانن، اثر ضد التهابی دارد. خوردن خرما مصرف منیزیم را افزایش می دهد که خطر ابتلا به آرتریت، بیماری قلبی، بیماری آلزایمر و بسیاری از بیماری های التهابی دیگر را کاهش می دهد.

خرما حاوی ویتامین A، لوتئین، بتاکاروتن و گزانتین است که بینایی سالم را تقویت می کند. ویتامین A برای کاهش دفعات شب کوری ضروری است.

عملکرد تصفیه نور گزانتین خرما را قادر می سازد از شما در برابر دژنراسیون ماکولا نیز محافظت کند.

یکی از فواید خوردن خرما پوست بهتر است. ویتامین A موجود در خرما باعث شادابی پوست می شود.

دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های پوست شما جلوگیری می کند و همچنین مانع از روند پیری می شود.

ویتامین C موجود در خرما همچنین به شادابی و استحکام پوست شما کمک می کند، در حالی که ویتامین B5 به ترمیم آسیب های پوستی کمک می کند.