تامین سیم و کابل رفسنجان کشور های غربی توسط ایران

در مورد سیم و کابل رفسنجان، غلاف بیرونی حاوی اطلاعات مشابهی است. نام سازنده، UL یا سایر علامت‌های گواهی ایمنی، رتبه‌بندی ولتاژ، اندازه سیم‌های داخل کابل، نوع کابل و حتی تاریخ ساخت.

برای اطمینان از ایمنی و یکنواختی، کد الکتریکی نیاز به سیم های خاصی دارد که رنگ خاصی داشته باشند. رنگ سبز به شدت برای اتصال به زمین و سیم ها محفوظ است.

سیم های اتصال به زمین تجهیزات اطمینان حاصل می کنند که فیوزها و قطع کننده های مدار باز شده و در صورت بروز خطای زمین، جریان برق را قطع می کنند.

سیم های اتصال سیستم الکتریکی را به سایر سیستم های فلزی خانه شما مانند لوله های لوله کشی، لوله کشی گاز، تلویزیون کابلی و تلفن متصل می کند.

این تضمین می‌کند که در صورت وقوع یک موج غیرعادی در خط برق شهری یا برخورد صاعقه در نزدیکی، هیچ فرصتی برای اختلاف ولتاژ بین هر یک از این سیستم‌ها وجود ندارد.

سیم

تفاوت در ولتاژ بین هر دو سیستم می تواند یک خطر شوک باشد.

رنگ سفید برای سیم های خنثی محفوظ است. سیم‌های داغ می‌توانند رنگ‌های مختلفی داشته باشند، اما تولیدکنندگان طرح‌های رنگی مشترکی را ایجاد کرده‌اند تا همه چیز را در سراسر صنعت یکنواخت نگه دارند.

سیم های داغ جریان الکتریکی را از تابلو برق به سوییچ، پریز، چراغ برق، دستگاه یا سایر تجهیزات انتقال می دهند.

سیم‌های خنثی جریان الکتریکی را به پانل برمی‌گردانند و مدار را کامل می‌کنند.

در صورت بروز خطای زمین، سیم زمین مسیری با مقاومت کم و موثر برای بازگشت جریان خطا به تابلو برق فراهم می کند.

این کار کلید مدار را خاموش می کند یا فیوز را منفجر می کند و جریان برق را قطع می کند تا از شوک الکتریکی یا خطرات آتش سوزی جلوگیری شود.

خطای زمین زمانی اتفاق می افتد که یک سیم داغ به طور تصادفی با یک جسم متصل به زمین تماس پیدا کند.