از زرشک خشک در تولید پالت نقاشی استفاده می شود

چندین روش مختلف وجود دارد که زرشک خشک ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد که همه آنها به بربرین مربوط می شوند.

از آنجایی که بربرین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، ممکن است به مبارزه با آسیب های اکسیداتیو زمینه ای مرتبط با توسعه سرطان کمک کند.

علاوه بر این، بربرین ممکن است باعث مرگ سلول های سرطانی شود، از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری کند و آنزیم های دخیل در چرخه زندگی سلول های سرطانی را مهار کند.

چندین مطالعه در لوله آزمایش نشان داده اند که بربرین از رشد تومور جلوگیری می کند و باعث مرگ سلولی در سلول های سرطانی پروستات، کبد، استخوان و سینه انسان می شود.

با این حال، تحقیقات محدود به مطالعات آزمایشگاهی است و تحقیقات بیشتری برای درک بهتر نقش بالقوه زرشک در درمان و پیشگیری از سرطان مورد نیاز است.

زرشک

بربرین ممکن است از طریق مکانیسم های مختلف به محافظت در برابر سرطان کمک کند و در مطالعات لوله آزمایش نشان داده شده است که پیشرفت سرطان را کند می کند.

زرشک ممکن است در درمان آکنه، یک بیماری پوستی که با برجستگی های ملتهب و جوش مشخص می شود، نقش داشته باشد.

به طور خاص، بربرین و سایر ترکیبات موجود در زرشک ممکن است به مبارزه با التهاب و عفونت های مرتبط با آکنه کمک کند.

یک مطالعه در نوجوانان مبتلا به آکنه متوسط تا شدید نشان داد که مصرف 600 میلی گرم عصاره خشک زرشک در روز به مدت 4 هفته به طور قابل توجهی میانگین تعداد ضایعات را در مقایسه با دارونما کاهش می دهد.

این مطالعه به این نتیجه رسید که عصاره این توت ممکن است یک گزینه درمانی ایمن و موثر برای نوجوانان مبتلا به آکنه باشد، اما تحقیقات گسترده تری مورد نیاز است.

تحقیقات محدود نشان می دهد که عصاره زرشک در درمان آکنه و کاهش جوش موثر است، اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است.