استفاده از الکتروپمپ سه فاز به عنوان یکی از ابزار نقاشی ساختمان

برای انتقال مایع از مبدا به مقصد یا گردش مایع در اطراف یک سیستم از الکتروپمپ سه فاز استفاده می شود. پمپ ها را می توان با توجه به روشی که برای جابجایی سیالات استفاده می کنند، پمپ های بالابر مستقیم، جابجایی و گرانش در سه نوع طبقه بندی کرد.

فرآیند کار پمپ به بسیاری از منابع انرژی مانند برق، موتورها، عملکرد دستی یا نیروی باد بستگی دارد.

اندازه پمپ ها به کاربرد آن بستگی دارد، اندازه پمپ از پمپ های میکروسکوپی تا پمپ های صنعتی بزرگ متفاوت است.

پمپ های مکانیکی به طور گسترده برای پمپاژ آب از چاه ها و صنایع داخل خودرو برای خنک کننده آب و تزریق سوخت و در صنعت انرژی برای پمپاژ نفت و گاز طبیعی استفاده می شود.

پمپ شناور الکتریکی یک پمپ سانتریفیوژ زیرسطحی با چند مرحله ای است که توسط یک موتور الکتریکی هدایت می شود.

پمپ

برق از ترانسفورماتور از طریق تابلوی سوئیچ تامین می شود و سپس از طریق یک کابل برق که به همراه لوله متصل است، از تابلو به موتور پمپ شناور الکتریکی منتقل می شود.

پمپ شناور برقی به نام «قابل آب» نیز شناخته می‌شود زیرا بیشتر در تولید روغن برای بلند کردن روغن با روش‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

یک الکتروپمپ برای کارکرد خود نیاز به برق دارد و برق مورد نیاز از ترانسفورماتور از طریق تابلو برق تامین می شود. موتور پمپ شناور الکتریکی، توان الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل می کند.

در یک پمپ شناور الکتریکی، کل مجموعه در سیال غوطه ور می شود تا پمپ باشد، برخی از پمپ ها به طور کامل غوطه ور می شوند در حالی که برخی دیگر ممکن است غوطه ور شوند یا در مناطق خشک قرار گیرند.

پمپ های شناور که در تاسیسات ESP مورد استفاده قرار می گیرند، پمپ های گریز از مرکز چند مرحله ای هستند که در حالت عمودی کار می کنند.