استفاده از سیم و کابل نورافشان در سفینه ها فضایی

از سیم و کابل نورافشان برای اتصال یک دستگاه به دستگاه دیگر استفاده می شود، خواه دستگاه تلویزیون، روتر یا رایانه باشد.

با این حال، همه دستگاه‌ها از یک نوع کابل استفاده نمی‌کنند، و برخی از دستگاه‌ها انواع مختلفی از کابل‌ها را برای خروجی‌های مختلف محیطی یا گرفتن برق از پریز برق دارند.

با توجه به طیف وسیعی از انواع کابل ها، درک تفاوت بین کابل های کامپیوتر و انواع کابل های صوتی مهم است.

دانستن اینکه چگونه کابل میکرو USB را از کابل USB-C و غیره متمایز کنید نیز مفید است. با مطالعه چند نوع کابل زیر با انواع کابل های رایجی که در خانه استفاده می شود، بهتر آشنا شوید.

کابل های HDMI یکی از پرکاربردترین و شناخته شده ترین کابل ها برای اتصال کامپیوتر، تلویزیون، سیستم های بازی و سایر وسایل الکترونیکی هستند.

سیم

آنها در سال 2004 به عنوان جایگزینی برای کابل های VGA منتشر شدند، زیرا HDMI می توانست صدا و تصویر را با وضوح بالا حمل و انتقال دهد، در حالی که کابل های VGA به چندین پورت برای اتصال صدا و تصویر نیاز داشتند.

طول این کابل ها از کمتر از 1 فوت تا بیش از 20 فوت متغیر است و به کاربران این امکان را می دهد که سیستم های سرگرمی جامعی را در خانه خود راه اندازی کنند یا به سادگی یک کامپیوتر را به یک مانیتور متصل کنند.

به دلیل تقاضای رایج برای سرگرمی‌های با کیفیت بالا، کابل‌های HDMI معمولاً با سیستم‌های بازی ویدیویی، پروژکتورهای خانگی و سایر دستگاه‌های جانبی ارائه می‌شوند، بنابراین به احتمال زیاد یک یا چند مورد از این کابل‌ها را در خانه خود دارید.

از کابل های HDMI برای دریافت صدا و ویدئو با کیفیت بالا از تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر خود استفاده کنید.

طول این کابل‌های HDMI بیش از 6 فوت است و می‌توانند داده‌ها را با سرعت چشمگیر فقط کمتر از 50 گیگابیت در ثانیه (Gbps) منتقل کنند.