استفاده از شیشه عینک ملورین به عنوان شیشه پنجره

علی‌ رغم پیشرفت‌ هایی که در جراحی‌ اصلاح بینایی صورت گرفته است، شیشه عینک ملورین در مد مدرن جزء اصلی هستند. آنها رایج ترین شکل تصحیح نوری برای عیوب انکساری هستند. حتی افرادی که بینایی کامل دارند، عینک های بدون نسخه را به کمد لباس خود اضافه می کنند.

با فریم‌ها، لنزها و درمان‌های مختلف، انتخاب یک عینک جدید می‌تواند بسیار دشوار باشد. این راهنما انواع مختلف عینک های موجود را توضیح می دهد.

لنزهایی که برای عینک خود نیاز دارید به نسخه عینک شما بستگی دارد. قبل از خرید عینک جدید، برای معاینه چشم با چشم پزشک خود برنامه ریزی کنید. آنها تعیین می کنند که به چه نوع اصلاح بینایی نیاز دارید.

لنزهای تک دید ارزان ترین و رایج ترین نوع عدسی عینک هستند. آنها بزرگترین میدان دید را دارند زیرا فقط دید را در یک فاصله خاص (چه دور یا نزدیک) تصحیح می کنند.

این آنها را از لنزهای چند کانونی که در زیر توضیح داده شده است جدا می کند.

در صورت داشتن یکی از موارد زیر، پزشک احتمالاً لنزهای تک بینایی را تجویز می کند:

شیشه

  • نزدیک بینی
  • دور بینی
  • آستیگماتیسم

لنزهای دو کانونی چند کانونی هستند، یعنی دو «قدرت» متفاوت در خود دارند. این بخش‌های مختلف لنز دید از راه دور و دید نزدیک را تصحیح می‌کنند.

لنزهای دو کانونی برای افرادی که مشکلات بینایی متعدد دارند تجویز می شود.

لنزهای سه کانونی مشابه لنزهای دو کانونی هستند. اما آنها یک قدرت اضافی برای اصلاح بینایی میانی دارند.

به عنوان مثال، بخش میانی ممکن است برای مشاهده صفحه نمایش کامپیوتر استفاده شود.

نقص اصلی دو کانونی و سه کانونی این است که یک خط مشخص بین هر میدان دید دارند. این باعث می شود که بخش های لنز دید بسیار متفاوتی تولید کنند.

اکثر مردم به این عادت کرده اند و مشکلی ندارند. اما این ایراد منجر به تولید لنزهای پیشرفته تری مانند پروگرسیو شده است.