اهتکار لوله و اتصالات وحید به دست نماینده بابل خبرساز شد

اتصالات نوع انتقالی اجزایی هستند که اغلب در تاسیساتی استفاده می‌شوند که در آن سیالات انتقال می‌یابند که اجازه عبور از یک لوله پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) به یک لوله فولادی را می‌دهند.

در مطالعات ارائه شده، چهار نوع اتصالات انتقال در مرحله اول مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

چهار نوع لوله و اتصالات وحید انتقالی با شکل ساختار فولادی جوش داده شده آنها متمایز می شوند.

آنالیزهای انجام شده آزمایش رفتار در مواجهه با خستگی، اندازه‌گیری سختی HDPE و استفاده از روش اجزای محدود (FEM) را در نظر گرفت.

در نتیجه این مطالعات نشان داده شد که شکل سازه فولادی جوش داده شده تأثیر بسیار زیادی بر رفتار عملیاتی اتصالات انتقال دارد.

بنابراین، اتصالات انتقالی جدید با ساختار فولادی جوش داده شده طراحی شد.

در این نوع جدید اتصالات انتقال، افزایش تقریباً 50 درصدی مقاومت در برابر تنش خستگی، کاهش تقریباً 90 درصدی تنش در مواد قطعه و کاهش سختی مواد در لوله‌های HDPE به دست آمد.

مطالعات نه تنها امکان بهبود ویژگی های این نوع قطعات، بلکه بهینه سازی انواع دیگر اتصالات فولادی-پلاستیکی را نیز فراهم می کند.

 

فلزات و پلاستیک ها به طور گسترده در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و اتصال یک قطعه فلزی با یک قطعه پلاستیکی اغلب از نظر تولید ضروری و مهم است.

بنابراین، ترکیب یک ماده فلزی و یک ماده پلاستیکی با کمک لیزر (LAMP) به عنوان یک اتصال لیزری ابتکاری و بدون چسب یا چسب توسعه یافته است.

نشان داده شده است که اتصال مواد فلزی و پلاستیکی از طریق فناوری LAMP یک پیوند نانوساختاری با استحکام بالا از طریق تشکیل یک فیلم اکسیدی ارائه می‌کند که قابلیت اطمینان بالایی در کاربردهای مختلف عملی دارد.

همچنین برای اتصال صفحات فولادی ضد زنگ با صفحات پلاستیکی پلی اتیلن ترفتالات (PET) از فرآیند جوشکاری گاز بی اثر تنگستن (TIG) استفاده می شود.

تجزیه و تحلیل اتصالات ساخته شده توسط این فرآیند جوشکاری نشان داد که دو صفحه توسط واکنش گروه‌های کربونیل PET و عنصر فلزی چسبانده شده‌اند که امکان تشکیل پیوندهای شیمیایی را فراهم می‌کند که منجر به اتصالات با استحکام قابل توجه بهبود یافته می‌شود.

نوع تکنولوژیکی جوشکاری لیزری پلی اتیلن ترفتالات (PET) و آلیاژ تیتانیوم Ti6Al4V مورد آزمایش قرار گرفت و نشان داده شد که تخلخل همیشه در ناحیه دمای بالا اتصال تشکیل شده به دلیل تجزیه PET ظاهر می شود.

علاوه بر این، همچنین مشخص شد که یک حمام مواد مذاب فقط در لایه PET تشکیل می شود و پارامترهای خاصی از فرآیند تکنولوژی جوشکاری اثرات قابل توجهی بر جریان سیال دارد که بر انتقال حرارت و به طور ضمنی تشکیل اتصال جوش داده شده تأثیر می گذارد.

در نتیجه، برای به دست آوردن یک اتصال جوشی بدون نقص، همیشه لازم است پارامترهای تکنولوژیکی کافی برای تشکیل اتصال اتخاذ شود.