با خوردن انجیر خشک ریز از دغدغه ی درد معده رها شوید

میوه انجیر علی الخصوص انجیر خشک ریز حاوی پکتین یا فیبر محلول است که به کاهش سطح کلسترول معروف است.

فیبر موجود در انجیر کلسترول اضافی دستگاه گوارش را از بین می برد و برای از بین بردن آن به روده می رساند.

انجیر خشک همچنین حاوی ویتامین B6 است که مسئول تولید سروتونین است. این سروتونین خلق و خوی شما را تقویت می کند و کلسترول را کاهش می دهد.

انجیر خشک کلسترول کل را کاهش می دهد زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و فیتواسترول است که سنتز کلسترول طبیعی را در بدن کاهش می دهد.

یونانیان باستان از انجیر به عنوان داروی غرایز جنسی استفاده می کردند. میوه ای مقدس محسوب می شد و با عشق و باروری همراه بود.

این گیاه دارای سطوح بالای روی، مواد معدنی، منیزیم و منگنز است که به سلامت باروری کمک می کند.

انجیر یبوست را تسکین می دهد و سلامت کلی دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. 2 تا 3 عدد انجیر را شب خیس کنید و صبح با عسل بخورید، متوجه می شوید که می توانید با مشکلات یبوست خداحافظی کنید.

فیبر برای هضم غذا عالی است و انجیر مملو از فیبر رژیمی است که باعث حرکت سالم روده و رفع یبوست می شود.

این ماده باعث می شود که مدفوع به آرامی و به راحتی در بدن جریان یابد. فیبر موجود در انجیر نیز اسهال را درمان کرده و کل دستگاه گوارش را تسکین می دهد.

یک رژیم غذایی با فیبر بالا چیزی است که برای تنظیم صحیح سیستم گوارش خود به آن نیاز دارید و انجیر یک ماده ضروری است زیرا به شما احساس سلامتی می دهد و از پرخوری جلوگیری می کند.

انجیر سطح تری گلیسیرید خون را کاهش می دهد و به بهبود سلامت قلب شما کمک می کند.

تری گلیسیریدها ذرات چربی در خون هستند که عامل اصلی بیماری قلبی هستند.

همچنین آنتی اکسیدان های موجود در انجیر رادیکال های آزاد موجود در بدن را که عروق کرونر را مسدود کرده و باعث بیماری عروق کرونر قلب می شوند، از بین می برد.