تجارت انجیر خشک کاشمر از عوامل رونق اقتصادی خاورمیانه است

اگرچه انجیر یکی از میوه های اصلی پاییز است اما انجیر خشک کاشمر مورد علاقه ترین خوراکی شناخته می شود. همانطور که در مورد سایر غذاهای پاییزی مانند خرمالو و قارچ صدق می کند.

حقیقت این است که از آنجایی که این میوه فصلی است، نمی توان از آن در تمام طول سال لذت برد. یک راه حل مغذی خوشمزه، انتخاب انجیر خشک است.

اساساً می‌توانیم انجیر خشک را میوه درخت انجیر خشک شده تعریف کنیم. به عبارت دیگر، آنها انجیرهای رسیده هستند که پس از آن تحت فرآیندی قرار گرفته اند که به آنها اجازه می دهد تمام رطوبت و آب خود را از بین ببرند و آنها را خشک کنند.

به این ترتیب یک گزینه فوق العاده و خوشمزه برای لذت بردن از انجیر پاییزی برای مدت طولانی تری بدست می آوریم، زیرا می توانیم آنها را در ظروف در بسته نگهداری کنیم و ماندگاری آنها بسیار بیشتر خواهد بود.

انجیر

از آنها برای تهیه یک دسر سنتی استفاده می شود که در برخی از مناطق ایالات متحده بسیار محبوب است، که به نان انجیر معروف است، که شامل مخلوط کردن انجیر خشک خرد شده با بادام برای تشکیل یک نوع خمیر است.

می‌توان گفت که انجیر خشک نماد کشورهای مدیترانه‌ای است، بنابراین برای مثال می‌تواند در رژیم به اصطلاح مدیترانه‌ای ایده‌آل باشد (تا زمانی که به قول ما در مقادیر کم مصرف شود).

آنها به خصوص به دلیل غنی بودن از فیبر بسیار قابل توجه هستند و حدود 10 گرم فیبر در هر 100 گرم ارائه می دهند. بنابراین، انجیر خشک در صورت یبوست بسیار جالب است، به خصوص اگر خفیف باشد.

اساساً برای چیزی بسیار ساده: آنها به روشی طبیعی به بهبود انتقال روده کمک می کنند.

انجیر خشک نیز ویژگی جالبی دارد. آنها بیش از هر میوه خشک دیگری حاوی کلسیم هستند و همچنین منبع خوبی از آهن و پتاسیم هستند. به طور خاص، آنها 100 میلی گرم کلسیم در هر 100 گرم محصول خوراکی فراهم می کنند.