خوردن بادام زمینی در شیراز حکم بازداشت دارد

بادام زمینی دارای مشخصات غذایی قوی است. بادام زمینی در شیراز منبع عالی پروتئین گیاهی، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی هستند.

بادام زمینی انواع مختلفی دارد، از جمله بو داده، شور، روکش شکلاتی و به صورت کره بادام زمینی. انواع مختلف دارای پروفایل های تغذیه ای متفاوت و فواید سلامتی مختلفی هستند.

بادام زمینی علاوه بر مشخصات تغذیه‌ای سالم، یک ماده غذایی سرشار از کالری است، بنابراین زمانی که در حد اعتدال از آن لذت ببرید، سالم‌تر است.

در این مقاله، مشخصات تغذیه ای بادام زمینی، فواید آن برای سلامتی و نحوه مقایسه انواع مختلف آن را ارائه می دهیم.

بادام زمینی به ویژه منبع خوبی از چربی های سالم، پروتئین و فیبر است. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی پتاسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین B هستند.

بادام زمینی علیرغم اینکه کالری بالایی دارد، سرشار از مواد مغذی و کربوهیدرات کمی است.

بادام زمینی

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، 100 گرم بادام زمینی خام حاوی 567 کالری است.

ترکیبی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر موجود در بادام‌زمینی به این معنی است که آنها فواید تغذیه‌ای دارند و باعث می‌شوند فرد برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند.

وقتی مردم آن را با چیپس، کراکر و سایر غذاهای ساده کربوهیدراتی مقایسه می کنند، بادام زمینی را به یک میان وعده سالم و مفید تبدیل می کند.

بادام زمینی یک منبع عالی از پروتئین گیاهی است که 25.8 گرم در هر 100 گرم بادام زمینی یا تقریباً نیمی از پروتئین مورد نیاز روزانه یک فرد را ارائه می دهد.

مقدار توصیه شده روزانه (RDA) برای منبع مطمئن پروتئین در بزرگسالان عبارت است از:

  • 46 گرم برای زنان
  • 56 گرم برای مردان

پروتئین برای ساخت و ترمیم سلول های بدن ضروری است. مقدار پروتئین مورد نیاز یک فرد بسته به سن و سطح فعالیت متفاوت است.

اسیدهای چرب جزء ضروری هر رژیم غذایی هستند. بیشتر چربی های موجود در بادام زمینی اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع هستند که یک نوع چربی سالم هستند.