دفترچه خاطرات قفل دار دلیل کشف 3 جسد در جنگل مازندران

راه او برای بهبود پاسخ های شرکت کنندگان کاهش تقاضای سواد دانش آموزان است.

این امر می تواند به ویژه برای دانش آموزانی که با زبان مشکل دارند مهم باشد (مثلاً گویشوران زبان دوم هستند، یادگیرندگان جوان تر هستند یا دارای ناتوانی یادگیری هستند).

هال (2006) استدلال می کند که داشتن مهارت کمتر شرکت کنندگان غیر بومی در نوشتن به زبان دوم خود ممکن است بر کیفیت و کمیت دفتر خاطرات تأثیر بگذارد.

او پیشنهاد می کند، در صورت امکان، شرکت کنندگان باید اجازه داشته باشند که به زبان اصلی خود بنویسند.

در جایی که شرکت‌کنندگان باید یادداشت‌های روزانه خود را  در دفترچه خاطرات قفل دار ثبت و به زبان دوم خود تکمیل کنند، دستورالعمل‌های واضح و قالب ساختاریافته سؤالات می‌تواند به کاهش تقاضای سواد کمک کند.

اجازه دادن به دانش آموزان برای ضبط صوتی خاطرات خود ممکن است راه دیگری برای کاهش تقاضای نوشتن باشد.

در واقع، پلتفرم‌های دیجیتال و گسترش فناوری‌های تلفن همراه، راه‌های جدید و نوآورانه‌ای را برای روش‌های دفتر خاطرات در تحقیق باز کرده است و به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد اطلاعات را در یک دفترچه خاطرات روی دستگاه‌های تلفن همراه و از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ثبت کنند (بارتلت و میلیگان 2015).

در مقاله‌ای اخیر در این مجله، هویت (2017) از مزایای یادداشت‌های شفاهی به‌عنوان ابزارهای تحقیقاتی حمایت می‌کند، زیرا آنها تقاضاهای نوشتاری شرکت‌کنندگان پرمشغله را کاهش می‌دهند.

از آنجایی که روش‌های دفتر خاطرات می‌توانند به ویژه در صورت سپری شدن زمان بین پدیده مورد بررسی و ثبت خاطرات، مستعد مشکلات سوگیری یادآوری باشند (Carson and Longhini 2002)، روش‌هایی که نگهداری دفتر خاطرات را در موقعیت‌های دقیق زمان‌بندی شده تسهیل می‌کنند، می‌توانند برای افزایش دقت بسیار مفید باشند.

داده های تولید شده (Hewitt 2017).

بنابراین، مسائل متعددی وجود دارد که محققان باید در هنگام تصمیم گیری در مورد مناسب ترین طراحی دفتر خاطرات برای مطالعه خود در نظر بگیرند.

این تصمیمات اغلب مستلزم تأمل کافی توسط محقق برای در نظر گرفتن خواسته های زمینه ای شرکت کنندگان در تحقیق و سایت تحقیق در رابطه با الزامات تحقیق است.

در بخش بعدی مقاله، دو نمونه از تجربیات خودمان در استفاده از یادداشت‌های روزانه در تحقیق را بیان می‌کنیم.

ما در مورد این تجربیات فکر می کنیم تا برخی از چالش ها و توانایی های مرتبط با استفاده از روش های دفتر خاطرات در تحقیقات آموزشی را انتخاب کنیم.