سارقی از چاقو وستوف جهت تهدید در دزدی استفاده می کند

یکی از چاقو های ژاپنی که در آشپزخانه استفاده می شود چاقو وستوف است. به گفته کامیکوکو، سانتوکو، مانند چاقوی سرآشپز، می تواند برای همه چیز از برش سبزیجات گرفته تا برش میوه استفاده شود و در انواع مواد هم برای مصارف خانگی و هم برای استفاده حرفه ای، مانند سرامیک و استیل ضد زنگ عرضه می شود.

چاقوی سانتوکو تیغه ای بسیار نازک تر از چاقوی سرآشپز دارد و وزن آن نیز سبک تر است. چاقوهای سانتوکو می توانند شامل یک طرفه یا دو طرفه باشند.

برخی از انواع تیغه های سانتوکو دارای لبه های Granton هستند که می توانند غذا را به راحتی از روی تیغه جدا کنند.

به گفته کامیکوکو، به همین دلیل است که سانتوکو برای برش دادن سبزیجات و غذاهای مرطوب به چاقوی سرآشپز ترجیح داده می شود.

اندازه چاقوهای سانتوکو معمولاً متفاوت است اما از 6 اینچ تا 7 اینچ متغیر است. کلمه “سانتوکو” به “سه کاربرد” چاقو در ژاپنی اشاره دارد: خرد کردن، خرد کردن و خرد کردن.

چاقو

می توانید از سانتوکو برای برش دادن پنیر، خرد کردن گوشت یا برداشتن غذا از روی تخته برش با تیغه پهن آن استفاده کنید.

چاقوی یاناگیبا مخصوصاً برای بریدن ماهی لاغر و سوشی مفید است. در ژاپنی، این نام به “تیغه برگ بید” ترجمه می شود که نشان دهنده شکل و لطافت آن است.

چاقوی Yanagiba دارای یک تیغه مقعر در یک طرف است و زاویه آن بریدن ماهی تازه را بسیار آسان می کند زیرا تماس کمتری بین گوشت و استخوان وجود دارد.

این باعث حفظ بافت نرم ماهی می شود و پس از برش ماهی آزاد می شود.

چاقو های یاناگیبا برای برش دادن فیله های بدون استخوان ماهی خام، فیله کردن ماهی های کوچک و متوسط و پوست گرفتن انواع ماهی ها برای سوشی مناسب هستند.

نازکی و شکل تیغه این تیغه مخصوص را برای سایر کاربردهای آشپزخانه مناسب نمی کند.