ست حوله دونفره در کوه دماوند دو نفر را از یخ زدگی نجات داد

شاتل‌ها که نخ‌های پرکننده را حمل می‌کنند، واقعاً از روی این دستگاه‌های بافندگی بزرگ با سرعت‌های بالا شلیک می‌شوند – این دستگاه‌های حوله‌سازی ممکن است دارای 18 شاتل باشند که از یک سیلندر شلیک در سراسر تار شلیک می‌شوند.
یک شاتل درست پشت سر دیگری می آید.
به محض اینکه یک شاتل در سراسر رشته های تار شلیک می کند، شاتل پایین می آید و به سیلندر شلیک منتقل می شود و دوباره در سراسر آن شلیک می شود.
 یک دستگاه حوله بافی معمولی برای بافت ست حوله دونفره دارای 350 جابجایی شاتل در یک دقیقه است – تقریباً شش شاتل در هر ثانیه شلیک می شود.
بنابراین، حوله ها خیلی سریع روی این ماشین های بافندگی بزرگ مکانیزه بافته می شوند.
در یک کارخانه حوله‌سازی کوچک، 250 حوله حمام را می‌توان در یک ماشین بافندگی در یک هفته ساخت و 50 دستگاه بافندگی در کارخانه وجود دارد.
بلیچینگ 11 هنگامی که حوله ساخته شد (یک رول پارچه ای بلند است و ابتدا و انتهایی ندارد)، روی یک قرقره جمع آوری بافندگی پیچیده می شود.
سپس به صورت رول‌های بزرگ پارچه به رنگ‌بری منتقل می‌شود و در حمام آب با مواد شیمیایی سفیدکننده مانند پراکسید هیدروژن، کف‌زدا کاستیک و سایر مواد اختصاصی قرار می‌گیرد.
تمام حوله ها قبل از اینکه به هر رنگی رنگ آمیزی شوند باید به رنگ سفید خالص باشند.
سپس حوله مرطوب مملو از مواد شیمیایی در معرض دماهای بسیار بالا قرار می گیرد.
گرما باعث واکنش مواد شیمیایی می شود و حوله را سفید می کند.
سپس رول حداقل یک بار و سه بار در یک ماشین لباسشویی بزرگ شسته می شود تا تمام مواد شیمیایی از حوله خارج شود.
حوله خشک می شود و اگر قرار است حوله سفید باقی بماند، آماده است که از بالا و پایین برش داده شود، دوخت قفل شود و برچسب چسبانده شود (همه این کارها با یک دستگاه انجام می شود).
رنگرزی 12 اگر قرار است رنگ شود، رول های بزرگ و خشک نشده برش خورده را به مخازن بزرگی از رنگ های شیمیایی می برند، که در طول زمان ثابت شده است که پس از شست و شوی گسترده منازل، حوله های رنگی را ارائه می دهند.
پس از غوطه ور شدن در حوله، حوله برداشته شده و بین دو غلتک سنگین فشار داده می شود که رنگ را به داخل حوله فشار می دهد.
بخار دادن کامل رنگ را تنظیم می کند.