شال مارک مارسلو برای رفع درد گردن

در حالی که منشأ بافندگی نامشخص است، می‌دانیم که در بسیاری از نقاط جهان، طی قرن‌های متمادی، انجام شده است و اشیایی با زیبایی فوق‌العاده و همچنین مواردی که نیازهای عملی را برآورده می‌کنند، تولید می‌کنند.

هنگامی که با دست انجام می شود، از ابزارهای ساده ای مانند چوب های حکاکی شده با دست از چوب، استخوان، لنگ و عاج یا سیم های فلزی و سوزن های بافندگی فولادی ظریف استفاده می شود که در قرن نوزدهم رایج بود.

امروزه بافتنی با دست بیشترین ارتباط را با بافتن مسطح دارد که با استفاده از دو سوزن بافندگی به صورت ردیفی کار می‌شود و در هر رج از جلو به عقب می‌چرخند.

شال مارک مارسلو یکی از شال های بسیار مورد پسند خانم ها می باشد.

اما تاریخچه طولانی بافندگی “در دور” نیز وجود دارد.

در اینجا، از چهار یا پنج سوزن برای ایجاد یک لوله بدون درز پیوسته استفاده می شود – تکنیکی که به ویژه برای کلاه، جوراب و دستکش استفاده می شود.

تسلط امروزی بافت بافی تا حدی به این دلیل است که نشان دادن آن در نمودارها و الگوهای ساخت و ساز آسان تر است.

یکی از وسایل پشمی اولیه در مجموعه ما یک جفت جوراب از مصر است که مربوط به قرن سوم تا پنجم پس از میلاد است.

آنها با استفاده از تکنیک “nålbindning” ساخته شده اند، تکنیکی پر زحمت که بیشتر شبیه به خیاطی است تا بافندگی، که در آن نخ از سوراخ سوزن خیاطی رد می شود و سپس از طریق یک سری حلقه ها به صورت دور کار می شود.

برخی معتقدند که این تکنیک پیشرو روش سریعتر بافندگی با دو یا چند سوزن بود.

اولین نمونه بافندگی دوسوزن در مجموعه ما در شمال آفریقا در حدود سال های 1100 تا 1300 در دوره حکومت اسلامی ساخته شد. طرح انتزاعی آبی و سفید بازتابی از ترکیب رنگ ها و الگوهای موجود در سرامیک های اسلامی است.

به احتمال زیاد شکل دادن به جوراب با تغییر اندازه سوزن ها در طول بافتن به دست آمده است.