شربت نعنا خارجی را به عنوان اسپری حشره کش استفاده کنید

همه ما می دانیم که نعناع و شربت نعنا خارجی دارای ویژگی ها و کاربردهای زیادی می باشد. در این مقاله قصد داریم به برخی از این کابردها اشاره کنیم.

حمام نعناع. یک مشت برگ نعناع را در یک پیمانه آب داغ حدود ده دقیقه دم کنید، سپس صاف کنید. برای خیساندن نیروبخش و بدون استرس به آب حمام اضافه کنید.

کاهش درد آفتاب سوختگی: یک دمنوش نعناع فلفلی قوی درست کنید و مخلوط را برای چند ساعت در یخچال بگذارید.

برای استفاده، به آرامی با پد پنبه ای روی ناحیه سوخته بمالید.

خوشبو کننده نفس: فقط چند برگ نعنا بجوید! چای و عصاره مریم گلی برای قرن ها به عنوان دهانشویه برای عفونت های دهان استفاده می شود.

اگر در دوران شیردهی هستید از گیاهان خانواده نعناع استفاده نکنید، زیرا حتی مقادیر کم یا مریم گلی و نعناع ممکن است باعث کاهش تولید شیر شود.

شربت

فضا را خوشبو کنید: با اضافه کردن چند قطره اسانس نعناع به پاک کننده بدون عطر مورد علاقه خود، بوی تازگی خانه خود را حفظ کنید یا فقط یک تکه پنبه بردارید و روی یک لامپ بخوابانید.

دافع پروانه یا کیسه معطر: چند شاخه نعناع با عطر قوی (نعناع، مریم گلی، اسطوخودوس، رزماری، مومیایی زنبور عسل) را به هم ببندید، یا یک مشت برگ را بردارید و آنها را در ساق یک جوراب نایلونی قدیمی فرو کنید.

با نخی در داخل کیسه لباس آویزان کنید، داخل کیسه های لباس پشمی ذخیره شده قرار دهید یا فقط در کشوهای خود قرار دهید تا لباس هایتان رایحه را جذب کنند. برای تازه نگه داشتن عطر به طور دوره ای آن را تازه کنید.

دافع حشرات: وقتی مورچه ها در طول تابستان وارد آشپزخانه می شوند، چند ساقه نعناع را که به آرامی خرد شده اند، در نزدیکی نقاط مشکوک ورودی قرار دهید که واقعاً مورچه ها را منع می کند.

لازم است هر چند روز یکبار نعناع را با مواد تازه جایگزین کنید. همچنین، با پر کردن یک بالش کوچک با نعناع تازه و آویشن و قرار دادن آن در نزدیکی تخت حیوان خانگی خود، حیوانات خانگی را بدون کک نگه دارید.