شیره انگور خانگی بدون خاک از بیماریهای عفونی جلوگیری می کند

پتیمزی از جوشاندن مخمر که همان شیره انگور است درست می شود. ابتدا باید انگورهای شسته شده را له کنید تا به دانه های انگور آسیبی نرسد. 

سپس پالپ را صاف کرده و حرارت می دهند تا از شر مایع اضافی خلاص شود. روی حرارت ملایم بپزید تا حدود ¼ حجم اولیه باقی بماند. 

زمان مورد نیاز بستگی به نوع انگور دارد و بین ۱ تا ۲ ساعت و نیم است. شربت آماده است وقتی حباب های غلیظ شروع به تشکیل شدن کرد، رنگ آن قهوه ای تیره، غلیظ و شبیه عسل سیاه است. 

سپس مایع را از روی آتش بردارید و بگذارید خنک شود. پس از خنک شدن، مایع را در بطری های استریل شده بریزید و حداقل یک سال در آنجا نگهداری می کنیم و حتی برای چندین سال قابل نگهداری است.
اگر نمی توانید خودتان شیره انگور خانگی بدون خاک درست کنید، می توانید آن را از فروشگاه بخرید.ملاس انگور منبع غنی انرژی است.

همچنین حاوی ویتامین ها، عمدتاً A و C، مجموعه ای از ویتامین های B و مواد معدنی مانند پتاسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، آهن و کلسیم است. این یک شربت 100% طبیعی و عاری از مواد نگهدارنده و مواد رنگی است.

به عنوان یک عامل درمانی، به عنوان منبع آهن در کم خونی، به عنوان یک محرک، ضد افسردگی و عامل انرژی استفاده می شود.

دارای خواص تسکین دهنده برای گلو تحریک شده است.در آشپزخانه مدرن، این روش قدیمی شیرین کردن دوباره مورد بازبینی قرار می گیرد و فراتر از قلمرو افزودن آن به غذاهای شیرین است.

با موفقیت به غذاهای گوشت و ماهی، سبزیجات و سس ها اضافه می شود. به عنوان یک نگهدارنده در تهیه کنسروها و به عنوان یک ماده در مارینادها استفاده می شود.
روی نان، با پنکیک خانگی، ماست، بستنی یا پنکیک شیرین با اضافه کردن ملاس انگور خورده می شود. به سالادها، هم به سالاد میوه و هم به سالاد سبزیجات سبز طعم می دهد.
در بسیاری از نقاط یونان نان تازه پخته شده با شربت پاشیده می شود.