شیلنگ گاز بوتان هدیه کنایه آمیز سفیر ایران به عربستان

موج شوک انفجار منتشر شده در لوله اغلب باعث آسیب جزئی یا کامل به دیواره لوله تحت بارگذاری انفجار می شود که منجر به از بین رفتن عملکرد اصلی لوله و حتی فرسایش ناشی از انفجار گاز و همچنین نازک شدن و پارگی دیواره لوله می شود.

ایجاد انفجارهای متعدد برای تشدید عواقب تصادف.

شیلنگ گاز بوتان در بازار به صورت تک و عمده موجود می باشد.

12،13 براون و همکاران 14 و جانز و همکاران 15 شوک روی لوله توخالی گرد را به طور سیستماتیک مطالعه کردند و شرح مفصلی در مورد قانون نفوذ لوله فولادی کم کربن ناشی از بدنه پرتابه ارائه کردند.

Zhang و Strong16 یک مطالعه تجربی روی آسیب ناشی از لوله فولادی نرم دیواره نازک توخالی تحت ضربه جانبی انجام دادند و حالت شکست خط لوله را تحت تاثیر مثبت و مورب بدنه های پرتابه متعدد ایجاد کردند.

Kouretzis و همکاران 17 لوله را به یک دیوار ستونی الاستیک نازک سه بعدی با روش های تحلیلی برای استنتاج بیان عملکرد توزیع تنش-کرنش در لوله در طول بارگذاری انفجار ساده کردند.

جاما و همکاران 18،19 تغییر شکل کلی و جزئی لوله فولادی مربعی را از طریق شبیه سازی عددی و روش تجربی تجزیه و تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که اثر سخت شدن نرخ کرنش برای پیش بینی تغییر شکل کل و موضعی تیر بسیار مهم است.

معلوم شد نرم شدن حرارتی را نباید نادیده گرفت.

لو و همکاران 20 آزمایشی را برای مطالعه تاثیر موج ضربه ای انفجار گاز مخلوط استیلن و هوا بر روی مدل پوسته استوانه ای جداره نازک مقیاس شده انجام دادند و ویژگی های پاسخ دینامیکی ساختار پوسته استوانه ای دیواره نازک را تحت گاز قابل احتراق به دست آوردند.

انفجار نتایج نشان داد که بیش از حد فشار و پیک کرنش سطح دیوار همیشه در ناحیه بازتاب مثبت بالاترین میزان بوده و مدل با نسبت ارتفاع به قطر (H/D) 1 در مقاومت در برابر تغییر شکل نسبت به سایرین برتری دارد.

همه این کارهای ارائه شده در بالا برای تجزیه و تحلیل شکست پوسته استوانه ای دیواره نازک تحت بارگذاری ضربه آموزنده بودند، اما تحقیقات کمی در مورد پاسخ دینامیکی دیواره لوله در هنگام انفجار گاز قابل احتراق در لوله یا مخزن با نسبت L/D بزرگ انجام شده است.

بسیاری از محققان در مورد قانون احتراق گازهای قابل احتراق و اثر بارگذاری موج ضربه انفجاری بر ساختار لوله تحقیقاتی انجام داده اند.

با این حال، مطالعه بر روی تأثیر لوله خمشی در فرآیند انفجار گاز پیش مخلوط و اثر بارگذاری انفجار ابر گاز بر روی دیواره نازک لوله بسیار ناکافی است.

بنابراین، آزمایش و تجزیه و تحلیل بر روی آزمایش‌های احتراق گاز پیش مخلوط پروپان-هوا در لوله‌های خمشی بسته با طول‌های مختلف انجام می‌شود که می‌تواند پشتیبانی نظری برای طراحی ایمنی و بررسی استحکام ساختار لوله ارائه دهد.