عسل طبیعی خوانسار در یک آزمایش بهداشتی رد صلاحیت شد

عسل مایع بسیار شیرین و چسبناکی است که توسط زنبورهای جنس Apis ، عمدتاً زنبورهای خانگی ، از شهد گل‌ها یا از ترشحات قسمت‌های زنده گیاهان یا از ترشحات حشرات مکنده گیاهان ( شته‌ها ) تولید می‌شود.

این مواد توسط زنبورها جمع‌آوری می‌شوند، سپس با ترکیب آن‌ها با مواد خود تبدیل می‌شوند، رسوب می‌کنند، آب‌گیری می‌شوند و برای بلوغ در لانه‌های عسل ذخیره می‌شوند.

دخالت انسان در فرآیند بهره برداری از لانه زنبوری کندو به عنوان زنبورداری شناخته می شود .

عسل هزاران سال است که در سرتاسر جهان به عنوان طعم دهنده برای معجون، غذا یا دارو استفاده می شود. ترکیبات آن متغیر است، اما جزء اصلی آن کربوهیدرات هایی به شکل مونوساکاریدهایی مانند فروکتوز و گلوکز و همچنین در ساکاریدهایی مانند مالتوز ، ایزومالتوز ، مالتولوز ، ساکارز ، تورانوز و نیجروز است.

این مواد مسئول شیرینی شدید عسل طبیعی خوانسار هستند. علاوه بر این، حاوی الیگوساکارید استمانند پانوسا ; آنزیم هایی مانند آمیلاز ، پراکسید اکسیدازها ، کاتالاز ، و اسید فسفوریلاز .

همچنین حاوی اسیدهای آمینه ، برخی ویتامین های B ، C ، نیاسین ، اسید فولیک ، مواد معدنی مانند آهن و روی و آنتی اکسیدان ها است.

متوسط ​​تولید جهانی عسل تقریباً 1200000  تن است. کشورهای اصلی تولید کننده چین , ترکیه , آرژانتین , اوکراین , مکزیک و ایالات متحده هستند. واردکنندگان اصلی در سراسر جهان اتحادیه اروپا و ایالات متحده هستند.

6عسل توسط زنبورهای عسل تولید می شود که شهد و عسل را برای استفاده به عنوان قند جمع آوری می کنند، برای حمایت از متابولیسم برای فعالیت عضلانی در طول جست و جو مصرف می شود یا برای مدت طولانی ذخیره می شود.

به عنوان منابع، زنبورها به بخشی از شهد جمع‌آوری‌شده برای حمایت از فعالیت ماهیچه‌های پرواز که برای برگشت و هضم در نظر گرفته شده است دسترسی پیدا می‌کنند.

در آب و هوای سرد یا زمانی که سایر منابع غذایی کمیاب هستند، زنبورهای بالغ و لارو عسل ذخیره شده مصرف می کنند.