قیمت بازار انواع گل زینتی کاکتوس

کاکتوس چیست و در کدام مناطق از جهان کاشت می شود؟ قیمت انواع گل زینتی کاکتوس و گل محمدی تازه در بازار کشور چقدر می باشد؟ برای نگهداری از گل کاکتوس باید چه نکاتی رعایت شود؟
گل کاکتوس از دسته گل های زینتی می باشد که تیره کاکتوسیان به شمار می رود. این گیاه از گیاهان گوشتی و خاردار بوده و برای تزیین منزل و محل کار مورد استفاده قرار می گیرد. گل کاکتوس از رایج ترین گل های زینتی است که از فروش خوبی در بازار برخوردار می باشد. کاکتوس ها در شمال و جنوب آمریکا کاشت می شوند و البته در مناطق مرکزی این کشور نیز شاهد رشد کاکتوس می باشیم.
البته زیستگاه اصلی کاکتوس در مناطق گرم و خشک بوده است و توسط انسان ها در نقاط مختلفی از جهان پراکنش داده شده است. البته کاکتوس ها قادر هستند تا میزان زیادی آب را در خود ذخیره کنند و از این آب می توانند در زمان خشکسالی استفاده کنند. البته در کشور ایران انواع بومی کاکتوس یافت نمی شود و تمامی گیاهان به صورت وارداتی در بازار به فروش می رسند.
البته کاکتوس ها دارای ریشه های عمیقی می باشند و از ساقه ای شبکه ای برخوردار هستند و بر روی ساقه های کاکتوس تیغ های فراوانی دیده می شود و البته این گیاهان یا فاقد برگ بوده و یا این که از برگ های کوچکی پوشیده شده است.

نگهداری از کاکتوس در منزل

حرارت: در مورد نگهداری کاکتوس ها گفته شده است که این گل به گرمای کمی نیاز دارد و همچنین بیش ترین رشد آن در بهار و پاییز بوده است. البته بهترین دما برای رشد این گیاه از 10 الی 14 درجه سانتی گراد بوده است. البته برخی از گونه های کاکتوس دارای تار بوده که البته بهترین دما برای آن ها دمای 16 درجه سانتی گراد می باشد و در کل گفته شده است که مناسب ترین دمای نگهداری کاکتوس از 18 الی 32 درجه سانتی گراد می باشد.
نور: دومین نکته در خصوص نگهداری کاکتوس تابش نور آفتاب بوده است و این مسئله در رنگ، تعداد گل ها، رنگ گل ها، شکل ظاهری و شکل غنچه های کاکتوس تأثیر مستقیمی دارد. البته گفته شده است که این گیاهان برای رشد به نور زیاد احتیاج دارند و اگر در محیطی باشند که از نور کمی برخوردار است، بی شک کاکتوس ها خشک می شوند.
رطوبت: سومین نکته در مورد پرورش و کاشت گل کاکتوس می توان به رطوبت اشاره کرد. البته این گیاه نیاز به رطوبت ندارد چرا که جایگاه اصلی آن در مناطق خشک و بیابان های آمریکا می باشد. و در آب های گرم و کوهستانی رشد می کند.

کاکتوس

قیمت بازار گل کاکتوس چقدر است

کاکتوس ها در انواع و اقسام مختلفی یافت می شوند که هر کدام دارای قیمت متفاوتی هستند. به عنوان مثال قیمت آچینو کاکتوس در بازار کشور 12400 تومان بوده است. کاکتوس افوربیا قرمز با قیمت 16400 تومان و کاکتوس اچینو سرئوس با قیمت 19500 تومان به فروش می رسد. قیمت کاکتوس هاورتیا گورخری 17900 تومان بوده است. شما می توانید برای اطلاع از قیمت روز گل و همچنین خرید گل زینتی و گل محمدی خشک شده با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.