قیمت گل نرگس در بازار ایران

از انواع گل نرگس و گلدان چوبی بزرگ چه می دانید؟ قیمت گل نرگس در بازار ایران چقدر می باشد؟ گل نرگس در کدام قسمت از ایران یافت می شود؟ آیا گل نرگس از گل های خودرو است؟
گل نرگس گونه ای از زیباترین انواع گل ها که از خانواده نرگسیان معرفی شده است. این گل در راسته مارچوبگان قرار گرفته و از گیاهان دائمی و پیاز دار می باشد. پیاز های گل نرگس در اندازه های درشتی می باشند و از ورقه های فلسی برخوردار هستند. البته پیاز های گل نرگس قادرند تا چندین سال و البته در زمان های مختلف گلدهی داشته باشند و با گذشت زمان گل های نرگس در اندازه های درشت تری تولید می شوند.
البته پرورش گل نرگس از دیگر انواع گل های زینتی راحت تر می باشد و در مناطق مختلف یافت می شود. البته باید توجه داشته باشید که پیاز و برگ های گل نرگس دارای کریستال های سمی می باشند و حشرات اصلی می توانند از برگ این گل تغذیه کنند و آسیبی به آن ها وارد نشود.

رده بندی انواع گل نرگس

گل نرگس از رنگ های زیبایی برخوردار است و البته در مناطق مختلف رنگ های گل نرگس متفاوت می باشد. در مورد رده بندی رنگ های گل نرگس می توان گفت که حرف G نشانه سبز بودن گل نرگس می باشد . حرف P رنگ صورتی و O رنگ نارنجی، R رنگ قرمز و در نهایت W رنگ سفید را نشان می دهد. هر گل نرگس به دو دسته تقسیم بندی می شود که می توان به گلبرگ ها و تاج گل اشاره نمود و البته این گل در کشور ایران با رشد خوبی همراه می باشد.
از معروف ترین گل نرگس در کشور ایران می توان به Narcissus tazetta اشاره نمود که البته در برخی از مناطق این گل به گل شیرازی معروف می باشد ولی در واقع این گل از گل های شیرازی نمی باشد. آیا می دانید کدام قسمت از ایران مقام اول کشت گل نرگس را به خود اختصاص داده است؟ جره بالاده کازرون یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق فارس می باشد که قطب اصلی کشت گل نرگس در ایران محسوب می شود و 70 درصد از گل نرگس کشور ایران در این منطقه کشت می شود.

قیمت گل نرگس در بازار کشور

گل های نرگس و گلدان پلاستیکی مستطیل بزرگ به دو صورت درجه یک و درجه دو در بازار به فروش می رسند که هر کدام دارای تفاوت قیمتی می باشند. قیمت هر شاخه گل نرگس هلندی درجه یک در بازار 7000 تومان و درجه دو، 3000 تومان می باشد. قیمت گل نرگس شیراز که به صورت دسته ای و درجه یک باشد 3000 و قیمت گل نرگس درجه دو آن 1500 تومان می باشد. جهت قیمت روز گل نرگس می توانید با شماره زیر در تماس باشید.