لوله پلیکا سایز 6 و ساخت آویز لباس در 5 دقیقه

مشاهده می شود که استفاده از لوله های پلاستیکی به دلایل مختلف از جمله پیشرفت در بخش ساختمان، آب سالم، فاضلاب، زهکشی، افزایش شبکه های توزیع گاز طبیعی و آبیاری هوشمند در کشاورزی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

تحقیقات نشان می دهد که میزان استفاده از لوله پلیکا سایز 6 در جهان هر سال بین 6 تا 7 درصد افزایش می یابد.

لوله پلاستیکی چیست؟

لوله های فولادی گالوانیزه و مشکی که به طور گسترده در تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرند، در اوایل دهه 2000 جای خود را به لوله های پلاستیکی و مسی دادند.

به خصوص لوله های پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PP) تولید شده از پلاستیک با گزینه های غنی خود جای خود را در این بخش باز کرده اند.

رایج ترین نوع لوله مورد استفاده در تاسیسات گرمایشی و آب تمیز، پلی پروپیلن (PP) است.

مواد اولیه پلی پروپیلن از نظر مقاومت در برابر حرارت، فشار و مواد شیمیایی به سه گروه تقسیم می شود.

اینها هموپلیمر (نوع 1)، کوپلیمر بلوکی (نوع 2) و کوپلیمر تصادفی (نوع 3) هستند.

به خصوص در نصب آب تمیز، لوله های پلی پروپیلن تصادفی کوپلیمر – کلاس PPRC (Type3) ارجحیت بیشتری دارند.

در تاسیسات گرمایشی برای جلوگیری از افتادگی و انبساط که به دلیل ضریب کشیدگی بالای این لوله ها ممکن است ایجاد شود از فویل های آلومینیومی که آنها نیز از این گروه لوله هستند استفاده می شود.

لوله های پلی پروپیلن به دلیل مزایایی چون آسان و سریع بودن، وزن سبک، ساختار داخلی صاف، عدم نگهداری آهک و کثیفی، عدم تاثیر خوردگی و حمل و نقل به محصولی ضروری تبدیل شده اند.

لوله و اتصالات نیز از همین ماده به دست می آیند.

اتصال لوله ها بر اساس روشی به نام الکتروفیوژن انجام می شود که در آن لوله ها و اتصالات تا دمای 260 درجه سانتیگراد گرم می شوند و ذوب می شوند و سپس با ذوب شدن به یکدیگر متصل می شوند.

هیچ نشتی در اتصالات ساخته شده طبق قانون رخ نمی دهد.