مصرف شیره توت سفید می تواند تپش قلب را دو برابر کند

ملاس به عنوان یک محصول جانبی شکر دارای محتوای قند بالایی است. با این حال، این بستگی به تعداد دفعات پردازش شیرین کننده دارد.

هر چه شیره توت سفید ۱۴۰۱ نیشکر تیره تر باشد، قند کمتری در آن وجود دارد. با وجود این، حتی شربت تیره هنوز از 60 درصد شکر تشکیل شده است.

قند موجود در آن چیزی است که به نام ساکارز شناخته می شود، مخلوطی از گلوکز و فروکتوز، که شکر سفره نیز از آن ساخته شده است. ملاس سیاه فقط کمی شیرین است و طعمی شبیه شیرین بیان دارد.

مواد مغذی ملاس

مزیت ملاس سیاه این است که حاوی بسیاری از عناصر کمیاب، فیتوکمیکال ها و سایر مواد سالم مانند

  • اسید پانتوتنیک (ویتامین B5)
  • مطالبه کردن،
  • کلسیم،
  • فسفر،
  • منیزیم،
  • پتاسیم

شامل. بسیاری از این مواد معدنی برای متابولیسم استخوان مهم هستند. سایر مواد مغذی مانند کلسیم بر فرآیندهای تحریک در سیستم عصبی تأثیر می گذارند. مواد گیاهی ثانویه اثر خود را افزایش داده و ویتامین ها را بازسازی می کنند. ویتامین ها برای رشد مو و ناخن سالم ضروری هستند.

شربت دقیقاً مواد مغذی لازم برای تقویت و هماهنگی ارگانیسم انسان را فراهم می کند. دو قاشق چای‌خوری از جایگزین شکر سیاه، نیاز روزانه به مواد معدنی را پوشش می‌دهد.

همچنین باید آن را به مقدار روزانه ترک کنید، زیرا دوز بیش از حد بر سلامت شما تأثیر منفی می گذارد. با این حال، افراد دیابتی باید از ملاس به دلیل محتوای قند زیاد آن اجتناب کنند. قند خون خیلی سریع از ملاس بالا می رود و همچنین به سرعت دوباره کاهش می یابد.

  1. چغندر قند را زیر آب گرم بشویید و از یک برس سبزیجات استفاده کنید تا خاکی که ممکن است وجود داشته باشد را پاک کنید.
  2. چغندرها را نازک برش دهید و در قابلمه بریزید. چغندرها را با آب بپوشانید و بگذارید بجوشد.
  3. چغندرها را روی متوسط ​​بپزید تا نرم شوند.
  4. چغندرها را از صافی آشپزخانه بریزید و آب چغندر قند را در قابلمه دوم جمع کنید. آبگوشت را بجوشانید و بپزید تا به شکل یک توده چسبناک در بیاید.
  5. اجاق گاز را خاموش کنید و بگذارید ملاس خنک شود.
  6. ملاس را می توان در یک شیشه دربسته به مدت 18 ماه در دمای اتاق نگهداری کرد.

ملاس را می توان از نیشکر، ساقه ارزن یا انار نیز تهیه کرد.