مصرف چای زعفرانی گلستان برای زنان باردارد زیمان زودرس به همراه دارد

زعفران در مقادیر کم عوارضی ایجاد نمی کند . مطالعات نشان می دهد که به طور کلی به خوبی تحمل می شود. با این حال، بیش از حد، می تواند به شکل گیری علائم گوارشی، سردرد یا تپش قلب کمک کند.

دوزهای بسیار بالای زعفران می تواند خطر خونریزی از جمله از دستگاه تناسلی را افزایش دهد، به همین دلیل است که قبلاً به عنوان سقط جنین استفاده می شد.

با این حال، تحقیقات فعلی نشان می دهد که خونریزی ممکن است تنها پس از تزریق مواد فعال به خون رخ دهد و مصرف خوراکی آن کاملا بی خطر است.

اگرچه تاکنون هیچ مطالعه علمی که اثر لاغری زعفران را تایید کند، وجود ندارد، اما به لطف خواص آن می‌تواند مکملی برای رژیم غذایی افرادی باشد که می‌خواهند وزن کم کنند.

در سال 2010 مطالعه ای انجام شد که در آن به زنان دارای اضافه وزن به مدت 8 هفته عصاره زعفران داده شد. پس از این زمان، تناوب میان وعده های غذایی کاهش یافت.

در مقایسه با گروه دارونما، کاهش قابل توجهی در وزن بدن در گروه زنان دریافت کننده عصاره مشاهده شد. بنابراین می توان از زعفران برای لاغری نیز استفاده کرد .

چای با زعفران

ادویه را می توان به چای اضافه کرد. چای زعفرانی گلستان یک نوشیدنی محبوب در کویت است، اما می‌توانید آن را خودتان در خانه هم تهیه کنید.

تنها چیزی که نیاز دارید چای غلیظ سیاه، یک قاشق چایخوری هل و کمی زعفران است. زعفران و هل را باید با یک فنجان آب ریخته و سپس به جوش آورید. سپس از روی حرارت بردارید و یک قاشق چایخوری چای سیاه خوب به آن اضافه کنید.

مطالعه ای انجام شد که در آن به بیماران روزانه چای زعفران داده می شد. مشاهده شد که غلظت لیپیدها و گلوکز در خون افراد کاهش یافته است.

با این حال، کاملاً مشخص نیست که آیا اثر مشاهده شده ناشی از وجود زعفران است یا خود چای. مطمئناً تحقیقات بیشتری لازم است.