کاشت و پرورش انواع گل یاس باغچه ای

کاشت و پرورش گل یاس باغچه ای چگونه صورت می گیرد؟ در مورد انواع گل یاس و گلدان پلاستیکی طرح سنگ چه می دانید؟ گل یاس از نوع بومی کدام کشور محسوب می شود و دارای چه ویژگی هایی بوده است؟
گل یاس از گونه های معروف انواع گل زینتی بوده است که البته در انواع مختلفی یافت می شود و از معروف ترین آن ها می توان به گل یاس سفید اشاره کرد. البته گل یاس سفید از عطر و بوی خوبی برخوردار می باشد و البته در صنایع ادکلن سازی از آن برای تولید عطر استفاده می شود.

اطلاعاتی در مورد گل یاس

گل یاس یکی از زیباترین گل های زینتی بوده است که البته از بوی بسیار خوبی و خوشی برخوردار می باشد و این نام مخفف، یاسمین بوده است. البته گل یاس در انواع مختلفی یافت می شود که دارای رنگ های زرد و سفید می باشد و همچنین این گل به صورت درختچه ای بوده و از تیره زیتونیان به شمار می رود. گل یاس در باغ ها کشت می شود و ارتفاع آن تا 3 متر افزایش می یابد ولی در گلدان همین ارتفاعی ندارد.
گل یاس از نوع بومی ایرانی محسوب می شود ولی در بخش های مختلفی از کشور پراکنش داده شده است. از رنگ های دیگر گل یاس می توان به قرمز، سفید و زرد با بنفش اشاره کرد و البته این گل دارای نام های مختلفی بوده که می توان به یاسمون، گل هاشم، سجلاط، یاس گلدانی، شرخات، یاسمن و… اشاره کرد.
این گل دارای عطر فراوانی بوده است و در عطر سازی از آن استفاه می شود و می توان گفت که از شاخه های سخت گل یاس در منبت کاری استفاده می کنند و همچنین از خواص دارویی زیادی برخوردار است و برای تقویت اعصاب مناسب می باشد.

پرورش گل یاس در کشور

البته گل یاس دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده است و بیش ترین رشد و بو را در هنگام غروب دارد و البته برداشت گل یاس در زمان غروب صورت می گیرد. برای کاشت و پرورش گل یاس باید آن را در معرض آفتاب قرار داد و البته بهترین کود برای رشد این گیاه 12-12-12 بوده است و همچنین این کود باید در آب ترکیب شود و همچنین میم قاشق چایخوری را باید در آب مخلوط کرده و با آب پاش به برگ های گل یاس زده شود تا به خوبی آن ها را مرطوب سازد.

گلدان پلاستیکی کوچک رنگی را می توانید از فروشگاه های معتبر سراسر کشور در طرح های گوناگونی خریداری نمایید.

توجه داشته باشید که گل یاس گلدانی نمی تواند به خوبی رشد داشته باشد و اگر در مناطق گرمسیر زندگی می کنید بهتر است این گل را در آفتاب قرار دهید و بهترین رشد را در فضای باز دارد.
گونه های مختلفی از انواع گل یاس در کشور ایران پرورش داده می شود که می توان به یاس بنفش، یاس پر پر، یاس چمپا، یاس زرد، یاس سفید، یاس کبود، یاس شیروانی و… اشاره کرد.