گل نرگس تهران شیراز رشت

امروزه استفاده از گل ‌و گیاه در منزل و یا محل کار به دلایل مختلف افزایش‌یافته است. یکی از انواع گل که دارای بو و عطر بسیار عالی و همچنین فایده‌های بی‌نظیری برای سلامتی می‌باشد؛ گل نرگس است. در شهرهای مختلفی می ‌توانید این گل زیبا را تهیه و از آن استفاده کنید. گل نرگس تهران دارای ماندگاری و عطر خوش بوده و برای هدیه دادن مناسب است.

گل نرگس تهران شیراز رشت

قیمت گل نرگس

قیمت گل نرگس می ‌توان گفت گل نرگس از دسته گیاهان پیازی و جزء زیباترین و خوش ‌بوترین گل‌های موجود در طبیعت می ‌باشد.

گل نرگس دارای انواع مختلفی می‌باشد که بیشتر رنگ سفید و زرد آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

این گل در ادبیات مذهبی و قصه‌های ایرانی دارای جایگاه ویژه‌ای می‌باشد. گل نرگس بسته به نوع آن در زمان ‌های مختلفی گل می‌ دهند.

بعضی از آن‌ها از اواخر پاییز تا اواسط بهار گل می ‌دهند و بعضی دیگر از اواخر زمستان تا اوایل بهار اقدام به گل‌ دهی می‌کنند.

جالب است بدانید گل نرگس نسبت ‌به بسیاری از گل ‌های دیگر به سرما بسیار مقاوم می‌ باشد.یکی از نکات بسیار مهم و قابل ‌ذکر در مورد کاشت گل نرگس استفاده از خاک مناسب برای آن می‌باشد.

می‌توان گفت این گل بیشتر خاک ‌ها را دوست دارد و از خاک‌های سنگین و رسی خوشش نمی‌آید.همچنین استفاده از کودهای حیوانی و کودهای کمپوست می‌تواند مورد مناسبی برای این گل باشد.

بهتر است بدانید آبیاری زیاد برای این گل مناسب نمی‌باشد و بهتر است در آبیاری این نوع گل افراط نشود در این ‌صورت دیگر گل نمی‌ دهد و سپس خشک‌ شده و از بین می ‌رود.

گل نرگس دارای رایحه‌ ای خوش می‌باشد و روی کارکرد مغز تاثیر مثبت می‌ گذارد و از نظر روانی کاملاً تایید شده ‌است. در تهیه بعضی از عطر ها و رایحه از گل نرگس استفاده می‌شود.

گل نرگس را می ‌توان جزء پر فروش‌ترین گل‌ها در ایران نام برد که در فصول مختلف سال و همچنین در شهرهای مختلف می‌تواند قیمت متفاوتی داشته باشد. بهتر است هنگام خرید آن نسبت‌ به قیمت آن آگاه شوید.

گل نرگس شیراز

گل نرگس شیراز گل نرگس دارای ویژگی‌های منحصر به‌ فردی می‌باشد که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین انواع گل‌ها در سراسر جهان شده ‌است.

گل نرگس شیراز را می‌توان یکی از زیبا ترین و معطرترین گل‌های جهان که در فصول سرد سال و اوایل بهار می‌روید نام برد.

زیبایی گل نرگس شیراز از دیرباز زبانزد بوده و این گل قدمتی طولانی در سرزمین ما دارد.

گل نرگس شیراز از دسته خانواده نرگسیان می‌باشد که پرورشی آسان دارد و افراد مبتدی نیز به‌ سادگی می‌توانند آن را تولید کنند.

جالب است بدانید بیش‌از ۱۰۰ نوع گل نرگس در جهان وجود دارد که هرکدام دارای ظاهر و رنگ متفاوتی می‌باشد.

گل نرگس شیراز همه آب ‌و هوا را می‌پسندد به ‌جزء آب‌ و هوای خیلی گرم و خشک که ممکن است در این هوا گل نتواند به‌خوبی رشد کند.

گل نرگس شیراز در حدود ۱۰ سانتی ‌متری عمق زمین کاشته می‌شود و لازم است خاک آن سبک باشد و خاک رسی برای کاشت این گل مناسب نیست.

همچنین بهتر است در خاک آن از عناصر و مواد تقویتی مانند پتاسیم استفاده شود.

گل نرگس سفید

گل نرگس سفید گل نرگس سفید و گلدان پلاستیکی طرح سنگ یکی از پر طرف‌دار ترین و محبوب ‌ترین انواع گل نرگس در جهان و همچنین در کشور ایران می ‌باشد. این گل دارای ۴ تا ۶ برگ خطی باریک و دراز می ‌باشد که دارای زیبایی خیره ‌کننده‌ای هستند.

در وسط گل‌ها یک فنجانک به رنگ ‌های مختلف وجود دارد. تکثیر گل نرگس از طریقه کشت پیاز آن یا ریشه جوش پیاز امکان‌پذیر می ‌باشد.

بهتر است بدانید گل نرگس یک گیاه سمی می‌ باشد و بنابراین مصرف آن باید با احتیاط و زیر نظر پزشک انجام شود. بسیاری از مواد و داروهایی که از گل نرگس می‌گیرند بیشتر به‌صورت موضعی و مالشی می‌باشد.

گل نرگس سفید از نظر طب سنتی گرم و خشک می‌باشد و بوییدن آن برای رفع سردرد بلغمی و سودایی بسیار مفید می ‌باشد. در گذشته برای سقط‌ جنین مرده از پیاز این گل استفاده می ‌کردند.

یکی از نکات قابل ذکر بسیار مهم این است که در بیشتر مواقع اگر شیره گل نرگس سفید با پوست شما برخورد کند می‌ تواند باعث بروز تحریکات پوستی و حساسیت شوند.

بسیاری از افرادی که در مزارع و یا گلخانه ‌ها با این گل سروکار دارند بهتر است از دستکش استفاده نماید. طبق روایات بوییدن گل نرگس سفید می ‌تواند ناراحتی ‌های روحی، انرژی کم و افسردگی را از شما دور کند.

نگهداری گل نرگس سفید در محل زندگی و در گلدان آسان است پیاز این گیاه تنها بعد از گذشت چند هفته از کاشته شدن آن در گلدان؛ شروع به گل دادن می‌ کند نرگس سفید جزء اولین گیاهانی است که در بهار شکوفا شده و شروع به گل‌ دهی می ‌کند‌.

گل نرگس گلخانه ای

گل نرگس گلخانه ای در جهان گل‌ های زیادی وجود دارد که هرکدام دارای ظاهر و نماد متفاوتی هستند.

یکی از انواع این گل‌ها که بسیار پرطرف‌دار و زیبا بوده و می‌توان گفت تقریباً در تمام کشورهای جهان طرف‌داران خاص خود را دارد، گل نرگس می‌باشد.

در صورت علاقه می‌توانید به‌راحتی این گل را در منزل در باغچه و یا گلدان کاشته و از ظاهر زیبا و عطر آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از گل‌فروشی‌ها و گلخانه‌ها نیز گلدان پلاستیکی کوچک رنگی را تهیه کنید و در منزل یا محل کار قرار دهید.

گل نرگس دارای فواید و استفاده‌های زیادی می‌باشد برای مثال روغن نرگس که از این گل تهیه می‌شود بسیار کمیاب، نادر و گران‌قیمت است و دارای خواص زیادی برای سلامتی می‌باشد.

همچنین از گل نرگس برای درمان بعضی از بیماری‌های عصبی و سردردهای مختلف استفاده می‌شود.

از لحاظ ظاهری گل نرگس دارای ساقه لوله‌ای بلند و باریک می‌باشد که در مرکز گلبرگ‌ها قرار گرفته‌است گل‌های آن از ۶ عدد گلبرگ و ۱ تاج مخروطی ‌شکل تشکیل‌شده‌اند.

در بیشتر مواقع گلبرگ‌های گل نرگس سفید یا زرد یا هر دو هستند. ولی جالب است بدانید گلبرگ‌های گل نرگس دارای رنگ‌های دیگری مانند صورتی، قرمز یا نارنجی نیز می‌باشند.

می‌توان گفت ارتفاع گل نرگس به‌طور متوسط بین ۳۰ تا ۴۵ سانتی‌متر است البته در بعضی اوقات این گل تا ۵۰ سانتی‌متر نیز رشد می‌کند.

امروزه بیشتر گل‌های نرگس در گلخانه پرورش داده می‌شوند. در محیط گلخانه شرایطی را فراهم می‌کنند تا بتوان تعداد انبوهی از این گل زیبا را به وجود بیاورند.

گل‌های نرگس گلخانه‌ای به ‌طور معمول تفاوتی با نوع رشد کرده در طبیعت ندارد.