گل نرگس رنگی سفید کوچک

گل نرگس رنگی در بین دیگر انواع گل ها بوی خوش و مطبوعی دارد به همین علت در سراسر جهان نظر طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. این گل های سفید و رنگی کوچک در فصل بهار شکوفا می شوند و منظره زیبایی را به نمایش می گذارند. در گلدان پلاستیکی رنگی ارزان گل نرگس ساقه های متعدد در کنار یکدیگر قرار می گیرند و این یکی از ویژگی های بارز این گل ها می باشد. هر یک از ساقه ها به صورت جداگانه رشد می کنند و یک شاخه گل به وجود می آورند.

در خانه هم می توان از این گل ها مراقبت کرد. وجود این نوع از گل های کوچک در فضای خانه علاوه بر ایجاد بوی مطبوع، موجب زیبایی و دل انگیز شدن محیط اطراف می شود. این گونه در اصل بومی جنوب اروپا و غرب آفریقا است. این گل های کوچک با گذشت زمان زیبایی بیشتری می یابند و با گل دهی در اواخر فصول سرد سال هوا را خوشبو می کنند. هر چه عمر بیشتری داشته باشند، گل های بیشتری را به وجود می آورند. با رعایت مراحل کاشت این گیاه پیازی در باغچه می توانید از زیبایی شگفت انگیز آن در حیاط منزل بهره مند شوید.

گل نرگس رنگی سفید کوچک

خرید گل نرگس

خرید گل نرگس با خرید گل نرگس به صورت عمده، علاوه بر صرفه جویی در هزینه، زینت بخش مجالس و میهمانی های مهم خواهیم بود. خرید این گونه از گیاهان از زمان های بسیار قدیم رواج داشته است و در محافل مختلف زینت بخش میهمانی ها و جشن ها بوده اند. خرید این گل برای هدیه هم برای افراد در فرهنگ های مختلف مرسوم بوده است.

هنگام خرید گیاه لازم است تا به موارد متعددی از جمله اندازه گل ها، رنگ و سایر شاخه دقت نمایید. در این گیاه شکوفه ها در بالای ساقه قرار می گیرند و اطراف آن را برگ های صافی که از پایه گیاه رشد می کنند احاطه کرده اند که ارتفاع آنها به یک متر می رسد. بیشتر نرگس هایی که خریداری می کنیم زرد یا سفید رنگ هستند، اگرچه نارنجی و صورتی نیز در برخی از گونه های رایج دیده می شود.

رنگ قسمت شیپوری گل، گاهی با گلبرگ های اطراف آن متفاوت است. انواع محبوب گل نرگس را می توان در تعداد زیاد خریداری نمود. نرگس دارای طیف گسترده ای از گونه ها است و این مورد موجب شده تا خریدار با تنوع بیشتری در زمان خرید مواجه شود. وجود تنوع در گل نرگس انتخاب را برای مصرف کننده آسان خواهد کرد.

گل نرگس رشت

گل نرگس رشت گل نرگس در نواحی مختلف از جمله رشت عرضه می گردد. نواحی شمالی کشور یکی از محل های اصلی رویش این گیاه است. این گل عطری قوی دارد که موجب شده تا علاقه مندان بسیاری داشته باشد. در هنگام استشمام رایحه نرگس، روحی تازه خواهید یافت. این عطر تند، بیانگر این است که گل نرگس می تواند هدیه ای محبوب برای تولدها و دیگر مناسبت های خاص برای افراد در سنین مختلف باشد. انواع این گل ها یکی از معطر‌ترین گیاهان هستند و به همین دلیل اغلب در تهیه عطر استفاده می‌شوند.

رشت یکی از شهرهایی است که انواع متنوع گل نرگس در آن یافت می شود. نرگس برای رشد نیاز به آبیاری زیادی ندارد. اگر آبیاری افراطی صورت گیرد، برگها بزرگتر می شوند و در نتیجه گلدهی کاهش می یابد و حتی ممکن است متوقف شود.

هنگامی که شکوفه های زرد نرگس را مشاهده می کنید، می توانید حدس بزنید که بهار آمده است. در برخی موارد نرگس ها 4 گلبرگ و بر گونه ای دیگر 6 گلبرگ دارد. به راحتی می توان این گیاه را در رشت کاشت. وجود عمر طولانی گل نرگس موجب می شود همه ساله از زیبایی آن استفاده نماییم. توجه کنید که رطوبت زیاد مانع از گل دهی گیاه می شود، بنابراین کنترل رطوبت محیط اهمیت فراوانی دارد.

گل نرگس کوچک

گل نرگس کوچک گل نرگس کوچک در گلدان پلاستیکی ساده زیبایی منحصر به فردی دارد. از آنجایی که این گل در اواخر زمستان و اوایل بهار شکوفه می کند، در برخی از فرهنگ ها آن را نمادی از تولد دوباره می دانند. طبق فرهنگ عامه ولز، کسی که اولین شکوفه نرگس را در فصل بهار را ببیند، سال بعد دارای ثروت و خوشبختی خواهد بود. همچنین گل نرگس سرشار از نمادهای مثبت مختلف در آداب رسوم های مختلف است.

نرگس به عنوان یکی از اولین گل هایی که در اوایل بهار ظاهر می شود، به عنوان نمادی از زندگی نو، تجدد و شروع دوباره در جهان شناخته می شود. این گیاه سرسخت با تحمل سرمای شدید زمستان، در فصل بهار شروع به گل دهی می کند و از همین رو نمادی از امیدواری به شمار می رود.

گل های نرگس کوچک در برابر حشرات مختلف و آفت ها مقاوم هستند و شادابی خود را تا مدت های طولانی حفظ می کنند. بهترین زمان کاشت این گونه از نرگس ها اواخر تابستان و اوایل فصل پاییز تا ماه آبان است.

گل نرگس کوهی

گل نرگس کوهی گل نرگس کوهی به دلیل خواص بسیاری که دارد در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. هزاران سال است که گیاه نرگس برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل ترکیبات دارویی در طول تاریخ، برای درمان یبوست و القای استفراغ استفاده می شده است.

همچنین این نوع نرگس، برای درمان آلزایمر به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. گالانتامین از عصاره های موجود در نرگس کوهی است، که کاربرد بسیاری در طب دارد. علاوه بر این، ماده ای به نام نارسیکلاسین که از پیاز گل نرگس گرفته می شود، در درمان سرطان سینه موثر است.

علیرغم خاصیت های بی نظیر زیاد، از خواص دارویی گل نرگس کمتر استفاده شده است. سربازان روم باستان، که گمان می‌رود عامل معرفی گل‌های نرگس به جزایر بریتانیا باشند، فکر می‌کردند که شیره نرگس دارای خواص درمانی است که می‌تواند به سربازان مجروح در میدان جنگ کمک کند. در فرهنگ عامه چین اگر این نوع نرگس در خانه دیده شود، برای اعضای خانواده خوش شانسی می آورد. گفته می شود که نرگس های کوهی در کنار رودخانه ها و جویبارها به وفور رشد می کنند.

این گونه گل نرگس کوهی به دلیل آفتاب دوست بودن، بیشتر در نواحی گرم کشور رشد می کنند. برای این گونه از گیاهان کوهی میزان نیاز به نور خورشید در طول روز حداقل 4 ساعت است و در صورت نرسیدن نور کافی گل های کمتری خواهد داد.