از خار مریم ضد سرطان در تولید سرم مو استفاده می شود

پیشنهاد شده است که اثرات آنتی اکسیدانی سیلیمارین موجود در خار مریم ضد سرطان ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد که می تواند برای افرادی که درمان سرطان را دریافت می کنند مفید باشد.

برخی از مطالعات حیوانی نشان داده اند که خار مریم می تواند برای کاهش عوارض جانبی درمان سرطان مفید باشد.

همچنین ممکن است باعث شود شیمی درمانی به طور موثرتری در برابر برخی سرطان ها عمل کند و در برخی شرایط حتی سلول های سرطانی را از بین ببرد.

با این حال، مطالعات روی انسان بسیار محدود است و هنوز اثر بالینی معنی‌داری در افراد نشان نداده است.

این ممکن است به این دلیل باشد که افراد قادر به جذب کافی برای دریافت اثر دارویی نیستند.

قبل از اینکه مشخص شود چگونه سیلیمارین ممکن است برای حمایت از افرادی که تحت درمان سرطان هستند، به مطالعات بیشتری نیاز باشد.

خار

مواد فعال موجود در خار مریم ضد سرطان در حیوانات نشان داده شده است که اثرات برخی از درمان های سرطان را بهبود می بخشد. با این حال، مطالعات انسانی محدود است و هنوز هیچ اثر مفیدی نشان نداده است.

یکی از اثرات گزارش شده شیرخار این است که می تواند تولید شیر مادر را در مادران شیرده افزایش دهد. تصور می شود که با تولید بیشتر هورمون تولید کننده شیر پرولاکتین کار می کند.

داده‌ها بسیار محدود است، اما یک مطالعه تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان داد که مادرانی که 420 میلی‌گرم سیلیمارین به مدت 63 روز مصرف می‌کردند، 64 درصد شیر بیشتری نسبت به مادرانی که دارونما مصرف می‌کردند، تولید کردند.

با این حال، این تنها مطالعه بالینی موجود است. تحقیقات بیشتری برای تایید این نتایج و ایمنی شیرخار برای مادران شیرده مورد نیاز است.

خار مریم ممکن است تولید شیر مادر را در زنان شیرده افزایش دهد، اگرچه تحقیقات بسیار کمی برای تایید اثرات آن انجام شده است.