از عسل گون زول به جای خمیر دندان می توان استفاده کرد

فواید بسیاری از عسل برای سلامتی پوست و پوست سر نیز وجود دارد. در یک مطالعه در مقیاس کوچک با 30 بیمار که به بررسی اثرات عسل بر درمان درماتیت سبورئیک و شوره سر پرداختند، شرکت کنندگان هر روز متناوب از عسل خام رقیق شده با مالش ملایم مناطق مشکل دار خود به مدت 2 تا 3 دقیقه استفاده کردند.

عسل گون زول به مدت سه ساعت در محل باقی ماند و سپس با آب گرم شسته شد همه بیماران با درمان بهبودی نشان دادند. خارش برطرف شد و پوسته پوسته شدن در عرض یک هفته ناپدید شد، در حالی که ضایعات در عرض دو هفته ناپدید شدند.

وضعیت ریزش موی بیماران نیز بهبود یافت. علاوه بر این، بیمارانی که درمان را به مدت شش ماه با استفاده از عسل یک بار در هفته ادامه دادند، دچار عود نشدند.
نتایج اولیه از چندین مطالعه نشان می دهد که عسل می تواند کیفیت خواب کودکان را بهبود بخشد.

بر اساس نظرات والدین، مطالعات به این نتیجه رسیدند که عسل باعث کاهش سرفه در کودکان در طول شب شده و به آنها کمک می کند تا راحت تر بخوابند.

شاید هیچ کس به اندازه هندی ها فواید عسل را بررسی نکرده باشد عسل هدیه طبیعت به بشر بود و به عنوان یک عنصر ضروری برای هر آشپزخانه تجویز می شد. به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی برای افراد بالای 12 ماه دیده می شد.

عسل به عنوان یک غذای پیش هضم شده در نظر گرفته می شد و گفته می شد که به راحتی توسط انسان هضم می شود. یکی از کاربردهای عسل در آیورودا و سیدا به عنوان وسیله ای برای داروها است.

هنگامی که داروها با عسل مخلوط می شوند، به راحتی و به سرعت جذب بدن می شوند و از طریق گردش خون در سراسر سیستم پخش می شوند. همچنین گفته می شود که عسل قدرت یک دارو را حفظ کرده و اثر آن را طولانی می کند.

عسل را به عنوان بخشی از درمان مسائل مربوط به اوشنا، مخاط اضافی، استفراغ، مشکلات گاز و ناخالصی های خون تجویز می کنند.

هفت نوع مختلف عسل را معرفی می‌کنند که گفته می‌شود عسل جمع‌آوری‌شده از جنگل‌های انبوه کوهستانی، معروف به ملایتن یا عسل کوهی، دارای بالاترین ارزش دارویی است. گفته می شود که این نوع عسل دارای خواص بسیاری از گیاهان دارویی است که زنبورها از آنها شهد می گیرند.