بادمجان در بازار تهران می تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد

پلی فنول های موجود در بادمجان در بازار تهران ممکن است به کنترل سطح قند خون کمک کند.

مطالعه ای که توسط موسسه تغذیه انسان آلمان انجام شد نشان داد که مصرف فیبر رژیمی و اثرات متابولیکی آن ممکن است به پیشگیری از دیابت کمک کند. فیبر می تواند جذب قند را کند کرده و سطح قند خون را کنترل کند.

ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد
عصاره های موجود در پوست بادمجان سرشار از سولاسودین رامنوسیل گلیکوزید (SRGs) است. این ترکیبات دارای خواص مبارزه با سرطان هستند و ممکن است به درمان سرطان پوست کمک کنند.

مطالعه ای که توسط تحقیقات پزشکی استرالیا انجام شد نشان داد که SRG ها ممکن است باعث مرگ سلول های سرطانی شوند.

مطالعه دیگری که توسط دانشگاه کوئینزلند انجام شد نشان داد که نشان داده شده است که مخلوط استاندارد گلیکوزیدهای سولاسودین در درمان تومورهای بدخیم و خوش خیم پوست انسان موثر است.

فیتونوترینت‌های موجود در بادمجان ممکن است از غشای سلول‌های مغز در برابر آسیب محافظت کند. آنها همچنین می توانند انتقال پیام از یک سلول به سلول دیگر را تسهیل کنند و در نتیجه عملکرد حافظه را حفظ کنند.

رادیکال های آزاد در مغز ممکن است مسئول دژنراسیون عصبی، آلزایمر و زوال عقل باشند. ناسونین، آنتی اکسیدان قوی در پوست بادمجان، ممکن است با از بین بردن این رادیکال های آزاد، مشکلات عصبی را مهار کند. این کار عملکرد مغز را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به بیماری های عصبی را کاهش می دهد (12)، (13).

مطالب مرتبط: 6 غذای قدرتمند که سطح دوپامین را افزایش می دهند
5. ممکن است به کاهش وزن کمک کند
بادمجان آب زیادی دارد و کالری کمی دارد. این باعث می شود برای افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند ایده آل است. بافت اسفنجی سبزیجات این ویژگی ها را تسهیل می کند.

از این رو باید تا حد امکان بادمجان را به شکل طبیعی مصرف کنید. این سبزی همچنین دارای فیبر بالایی است. فیبر شما را سیر نگه می دارد و ممکن است به کاهش وزن کمک کند (14).