با خوردن شکلات تخته ای داماک پوستی زیبا و شفاف داشته باشید

آب نبات یک شیرینی میله ای شکل است که حاوی فیلینگ است. بسته به نوع، تخته های شکلات با کارامل ، آجیل ، مارزیپان یا خامه پر می شود، به عنوان مثال، برخی از آنها دارای قطعات بیسکویت یا ویفر هستند .

شکلات تخته ای، مانند پرالین ، اختراع شکلات تخته ای داماک است.در بلژیک، فرهنگ شکلات در اوایل بسیار توسعه یافته بود، زیرا در مقایسه با سایر کشورها، دانه های کاکائو در بلژیک خیلی زود و به ویژه ارزان در دسترس بود.

مولد آب نبات شکلات به شکل قرص است که در قرن نوزدهم به اروپا معرفی شد و طبق گزارش ها ابتدا در بریتانیا معرفی شد. هنوز شکلات تلخ بود . شکلات شیری اولین بار در سال 1875 در سوئیس ساخته شد.

شرکت آمریکایی Milton S. Hershey که در پایان قرن نوزدهم شیرینی‌هایی را از کارامل تولید می‌کرد، اولین تولیدکننده بزرگ شکلات‌خوری مدرن محسوب می‌شود. 

در سال 1893 او یک دستگاه شکلات سازی آلمانی را در نمایشگاه جهانی کلمبیا در شیکاگو خرید و یک سال بعد شروع به ساخت شکلات تخته ای و پرالین با نام شرکت شکلات هرشی کرد . 

از آنجایی که میله ها بسیار خوب فروخته می شدند، چند سال بعد محصولات مشابه متعددی با پرکننده های مختلف در ایالات متحده عرضه شد. 

اولین آب نبات با بادام زمینی به نام Squirrel Brandدر سال 1905 توسط Perley G. Gerrish در کمبریج منتشر شد . 

خوشه گو گو در سال 1912 در بازار ظاهر شد و از مخلوطی از کارامل، گل ختمی ، بادام زمینی، نارگیل و شکلات شیری تشکیل شده بود. این گونه هنوز هم در ایالات متحده وجود دارد.

شکلات‌ها در طول جنگ جهانی اول در ایالات متحده محبوبیت خاصی پیدا کردند ، زیرا سربازان ارتش ایالات متحده شکلات را به این شکل مفید به عنوان بخشی از جیره غذایی خود دریافت کردند. 

این امر در جنگ جهانی دوم نیز تکرار شد و سربازان آمریکایی نیز در طول دوره اشغال، شکلات‌ها را به آلمان آوردند.

در سال 1923، فرانک سی مارس اولین آب نبات خود را به نام راه شیری ایجاد کرد . چند سال بعد او Mars and Snickers را پرتاب کرد .

اخیراً، بسیاری از برندهای گران قیمت شکلات، به اصطلاح نوارهای پرالینی را با مواد پرکننده پیچیده تولید می کنند. انتقال بین پانل های پر شده و میله ها در اینجا سیال است. 

در گذشته بارهای پرالین از Trumpf به نام “پرالتت” وجود داشت که تا دهه 1970 تولید می شد. همپوشانی بین پرالین و بارها با شعار تبلیغاتی بار دوپلو که با عبارت “احتمالا طولانی ترین پرالین در جهان” تبلیغ می شود نیز مشخص می شود .