با شکلات رنگی ریز می توانید رنگین کمان آبنباتی بسازید

هیچ کس دقیقاً نمی داند چه زمانی شکلات به اسپانیا آمده است. افسانه ها حاکی از آن است که هرنان کورتس کاشف شکلات را در سال 1528 پس از میلاد به سرزمین خود آورده است.

اعتقاد بر این است که کورتس در طی یک سفر به دنبال طلا و ثروت شکلات را کشف کرد. در عوض، او یک فنجان پیدا کرد. کاکائویی که امپراتور آزتک به او هدیه داد.

وقتی کورتس به خانه بازگشت، دانه های کاکائو را به اسپانیایی ها معرفی کرد، او همچنین درختان کاکائو را در دریای کارائیب کاشت.

تقریباً 100 سال پیش، اشراف اسپانیایی مخفیانه از این غذای لذیذ جدید لذت می بردند و دارچین و وانیل را به شکر اضافه می کردند و آن را به صورت گرم سرو می کردند.

این نوشیدنی محبوبیت پیدا می کند اسپانیایی ها درختان کاکائو بیشتری در مستعمرات خود در اکوادور ، ونزوئلا، پرو و ​​جامائیکا کاشتند.

اگرچه هنوز به عنوان نوشیدنی سرو می شد، اما شکلات رنگی ریز و شکلات اسپانیایی را با شکر و عسل مخلوط می کردند تا طعم تلخ آن را به طور طبیعی شیرین کند.

شکلات به زودی در بین ثروتمندان و ثروتمندان محبوب شد. حتی راهبان کاتولیک نیز شکلات را دوست داشتند و آن را در مراسم مذهبی می نوشیدند. اسپانیایی ها اولین کارخانه فرآوری خود را در سال 1580 پس از میلاد کاکائو افتتاح کردند.

استفاده از کاکائو در سراسر اروپا گسترش یافت و این اولین استفاده ای بود که در فرانسه و ایتالیا دوباره رمزگذاری شد.

در سال 1615 پس از میلاد، پادشاه فرانسه لویی سیزدهم با آنه اتریشی دختر فیلیپ سوم پادشاه اسپانیا ازدواج کرد. برای جشن گرفتن این مناسبت نمونه هایی شکلات به دربار سلطنتی در فرانسه آورده شد.

پس از فرانسه ، شکلات در بریتانیا ظاهر شد، در سال 1657 پس از میلاد، اولین فروشگاه شکلات در لندن توسط یک فرانسوی افتتاح شد و نام آن (قهوه‌ساز و رول تنباکو) بود. کافه‌ها قبلاً رایج بودند، اما این آغاز بود تعداد فزاینده ای از خانه های شکلات در لندن .

با گسترش این روند در سراسر اروپا، بسیاری از کشورها مزارع کاکائوی خود را در کشورهای حاشیه خط استوا راه‌اندازی کردند و شکلات برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شد.

که معمولاً برای کمک به افزایش وزن بیماران لاغر، تحریک سیستم عصبی افراد ضعیف، یا برای آرام کردن کسانی که از بیش فعالی رنج می بردند یا برای بهبود هضم و عملکرد کلیه .