خانواده ای با خوردن سماق کوهی جان خود را از دست دادن

اگر تا به حال در جنگل بوده اید و دچار جوش شده اید، ممکن است فکر کرده باشید که چه گیاهی باعث آن شده است. به احتمال زیاد یکی از گیاهان سمی بوده است: پیچک سمی، بلوط سمی یا سماق کوهی است.

این گیاهان در صورت تماس با آنها می توانند باعث ایجاد بثورات جدی شوند. در این مقاله به علائم این بثورات، نحوه درمان و جلوگیری از بروز آنها در آینده می پردازیم.

همگی گیاهانی هستند که حاوی ماده ای به نام اوروشیول هستند. این ماده در برگ، ساقه و ریشه این گیاهان یافت می شود.

هنگامی که با پوست تماس پیدا می کند، می تواند باعث ایجاد بثورات قرمز و تاولی شود بثورات معمولاً جدی نیستند و از بین می روند، اما می توانند بسیار ناراحت کننده باشند.

همگی ظاهر متفاوتی دارند. پیچک سمی نوعی درخت انگور است که دارای برگ های سه لوبی است که به صورت خوشه های سه تایی رشد می کند. برگها معمولاً در بهار و تابستان سبز هستند و در پاییز قرمز یا نارنجی می شوند.

بلوط سمی درختچه ای است با برگ های سه لوب و به صورت خوشه های سه تایی رشد می کند. برگها معمولاً در بهار و تابستان سبز هستند و در پاییز قرمز یا نارنجی می شوند.

سماق سماق درختی است با برگ هایی که به صورت جفت در امتداد ساقه رشد می کنند. برگها در بهار و تابستان سبز هستند.

اگر با برگ‌ها، ساقه‌ها یا ریشه‌های تماس پیدا کنید، ممکن است دچار راش شوید.

بثورات ناشی از تماس اوروشیول موجود در گیاهان با پوست شما است. معمولا 12 تا 24 ساعت طول می کشد تا بثورات پس از قرار گرفتن در معرض ظاهر شوند. بثورات می تواند دو هفته یا بیشتر ادامه داشته باشد و می تواند بسیار خارش دار باشد.

اگر با راش پیچک سمی، بلوط یا سماق سر و کار دارید، هیچ درمانی برای راش وجود ندارد، اما راه هایی برای تسکین علائم وجود دارد. آنها را شامل می شود

پاکسازی پوست آسیب دیده با آب و صابون ملایم مصرف یک آنتی هیستامین بدون نسخه