دلیل پرمصرف بودن شامپو بین افراد چه می باشد؟

امروزه شامپو آلکان احتمالاً پرمصرف ترین محصولات آرایشی برای پاکسازی موها و پوست سر در زندگی روزمره ما هستند.
شامپو سولفات سدیم اساساً محلولی از یک شوینده حاوی مواد افزودنی مناسب برای سایر فواید مانند تقویت کننده حالت دهنده مو، روان کنندگی، دارویی و غیره است.
امروزه شامپو ایرانی، گیاهی، دارویی و غیر دارویی در بازار موجود است اما محبوبیت شامپوهای گیاهی در میان مصرف کنندگان به دلیل اعتقاد آنها مبنی بر بی خطر بودن و عاری از عوارض جانبی این محصولات در حال افزایش است.
سورفکتانت های مصنوعی عمدتاً برای عملکرد کف و پاک کنندگی به شامپو اضافه می شوند، اما استفاده منظم از آنها منجر به خشکی مو، ریزش مو، تحریک پوست سر و چشم می شود.
فرمولاسیون های گیاهی به عنوان جایگزینی برای شامپوهای مصنوعی در نظر گرفته می شوند، اما فرمولاسیون مواد آرایشی با استفاده از مواد خام کاملا طبیعی کار دشواری است.
تعداد زیادی از گیاهان دارویی وجود دارد که اثرات مفیدی بر روی مو دارند و معمولاً در فرمولاسیون شامپو استفاده می شوند و این محصولات گیاهی ممکن است به شکل پودری، خام، عصاره های خالص شده یا مشتقات استفاده شوند.
تهیه یک شامپو هتلی گیاهی با استفاده از یک ماده طبیعی که ملایم تر و ایمن تر از مواد مصنوعی باشد و در عین حال با کف کردن، مواد شوینده و جامد آن رقابت مطلوبی داشته باشد، بسیار دشوار است.
بنابراین، ما در نظر گرفتیم که یک شامپوی گیاهی خالص را با استفاده از مواد گیاهی سنتی و متداول برای شستشوی مو در هند و منطقه خلیج فارس به ویژه در عمان فرموله کنیم.
  • منابع:
    1. Formulation, evaluation and comparison of the herbal shampoo with the commercial shampoos
  • تبلیغات: 
    1. فواید پوشیدن لباس کار
    2. فرمول هایی شگفت انگیز برای شاد بودن در زندگی
    3. مردی با استفاده از ترشی توانست ناراحتی معده را درمان کند!
    4. بر روی ماسک ورقه ای مشق بنویسید