سرامیک مرمر کف که در طبخ غذای محلی شمالی استفاده می شود

کاشی و سرامیک مرمر کف معمولاً از مواد کفپوش برای انواع ساختمان ها مانند ساختمان های مسکونی، تجاری یا عمومی استفاده می شود.

کاشی و سرامیک دارای مزایای زیادی است که آن را به یک ماده کف پوش پرکاربرد برای ساختمان های مختلف تبدیل می کند.

کاشی‌های سرامیکی در طرح‌ها، رنگ‌ها، پرداخت‌های متنوعی در دسترس هستند که می‌توان از آنها برای ایجاد طرح‌های منحصربه‌فرد دیوارها و کف استفاده کرد.

کف سرامیکی بسیار محکم است. مقاومت شکستگی آن ها در حدود 350 تا 400 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است، در حالی که کف های موزاییکی حدود 100 تا 150 کیلوگرم بر سانتی متر مربع دارند.

کفپوش های سرامیکی راحت ترین تمیز کردن و نگهداری هستند. همچنین بدون لکه و مقاوم در برابر قلیایی ها و اسیدها است.

کاشی های سرامیکی مقاومت سایشی بالایی دارند و سختی آن ها در مقیاس موس حدود 6-7 است.

سرامیک

این بدان معنی است که حتی مواد سخت با لبه های تیز نیز نمی توانند خراش های زیادی روی سطح باقی بگذارند.

کف‌های سرامیکی یک سوم موزاییک وزن دارند و ضخامت آنها فقط 7.5 میلی‌متر است.

این باعث می شود که آن را سبک وزن کند و به بستر بسیار نازک تری نسبت به کفپوش موزاییکی نیاز دارد که در نتیجه صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها می شود.

کفپوش های سرامیکی جذب آب بسیار کمی دارند و تمیز کردن آنها بسیار آسان است. کف‌های سرامیکی که از نظر الکترواستاتیک خنثی هستند گرد و غبار را جذب نمی‌کنند در حالی که موزاییک با شارژ الکترواستاتیکی گرد و غبار را جذب می‌کند.

کف سرامیکی عاری از باکتری است زیرا هیچ باکتری نمی تواند روی آن رشد کند. این یک ماده عالی برای بیمارستان ها، سالن های عمل، آشپزخانه های صنعتی، انجماد عمیق و غیره است.

کاشی و سرامیک عایق های بسیار خوبی هستند. علاوه بر این، گرمای ویژه حدود 0.12 است و این کارایی تهویه مطبوع را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.