این همان داستان با شیلنگ فرمان برق است.
شلنگ خروجی از پمپ فرمان به چرخ دنده فرمان باید فشارهای کاری بسیار بالایی را تحمل کند (تا 1000 PSI یا بالاتر!)، در حالی که شلنگ برگشتی که مایع را از چرخ دنده فرمان به مخزن پمپ می برد فشار نسبتاً کمی را مشاهده می کند.
بنابراین شیلنگ بخاری ریو فشار قوی برای یک سیستم فرمان برقی باید تقویت شده و از موادی ساخته شود که بتواند اثرات سیال PS در سیستم را تحمل کند.
این شیلنگ همچنین به اتصالات چین دار مخصوصی نیاز دارد که بتواند با خیال راحت این نوع فشار را نیز تحمل کند.
از شلنگ اشتباه یا اتصالات اشتباه استفاده کنید و شلنگ از کار می افتد.
شستشوی سیستم فرمان برقی پس از تعویض شلنگ، پمپ یا چرخ دنده فرمان از کار افتاده برای حذف زباله از سیستم توصیه می شود.
مشتری شما همچنین به مایع فرمان برقی جدید نیز نیاز دارد.
شیلنگ خنک کننده چطور؟ سیستمهای خنککننده در اکثر خودروها و کامیونهای مدل جدید برای کارکردن با 13 تا 18 PSI یا کمتر طراحی شدهاند.
بنابراین اکثر شیلنگ های رادیاتور و بخاری هرگز سطح بالای 18 PSI را نمی بینند، حتی اگر موتور داغ شود و بیش از حد گرم شود.
دریچه فنری داخل درپوش رادیاتور با حداکثر فشار نامی خود باز می شود و بخار و مایع خنک کننده را تخلیه می کند تا فشار را کاهش دهد.
بیشتر شیلنگ های خنک کننده می توانند با خیال راحت حداکثر فشار کاری 30 تا 40 PSI را تحمل کنند، که دو برابر چیزی است که در دنیای واقعی دیده می شود.
نگرانی بیشتر توانایی مواد شیلنگ برای مقاومت در برابر زوال ناشی از گرما و حملات شیمیایی است.
مایع خنککنندهای که در داخل شیلنگهای رادیاتور و بخاری به گردش در میآید معمولاً بین ۱۹۵ تا ۲۲۰ درجه فارنهایت زمانی که موتور به دمای کارکرد عادی رسیده است، است.
شلنگ های رادیاتور و بخاری با کیفیت ساخته شده از EPDM معمولاً می توانند دمای عملیاتی تا 260 تا 300 درجه فارنهایت را تحمل کنند.
اما شیلنگ های ساخته شده از مواد ارزان تر ممکن است در دمای بالا به خوبی عمل نکنند.