ظروف یکبار مصرف انعطاف پذیر برای سلامت

ظروف یکبار مصرف مواد غذایی نظیر ظروف یکبار مصرف پلاستیکی شفاف معمولاً از رزین های پلاستیکی مخلوط شده با برخی مواد افزودنی ساخته می شوند.

افزودنی‌ها مواد شیمیایی هستند که می‌توانند عملکرد پلاستیک را با انعطاف‌پذیری بیشتر یا ظاهر فیزیکی آن بهبود بخشند.

مدرس ارشد و متخصص ارشد دانشکده علوم کاربردی پلی‌تکنیک نانیانگ افزود: «برخی از این افزودنی‌ها در صورتی اضافه می‌شوند که جعبه یکبار مصرف برای نگهداری مواد غذایی با دمای بالا طراحی شده باشد».

در مورد ماده اصلی کد شناسایی رزین در پایین برخی از ظروف – در وسط لوگوی بازیافت – به شما امکان می دهد بدانید که چه نوع پلاستیکی است

بستگی به این دارد که ظروف  یکبار مصرف کاغذی برای چه چیزی استفاده شود، مانند غذای داغ یا غذایی که باید در مایکروویو قرار گیرد.

لیونگ توصیه کرد مصرف کنندگان باید پلاستیک مناسب را برای استفاده مورد نظر خود انتخاب کنند و این در مورد ظروف قابل استفاده مجدد نیز صدق می کند.

او گفت: «اگر ظروف یکبار مصرف گیاهی شما (قرار است) به طور مداوم گرم شود، ممکن است بخواهید به یک ظرف پلاستیکی مقاوم در برابر حرارت و قابل استفاده مجدد نگاه کنید.

به عنوان مثال، پلی پروپیلن (کد 5) به دلیل مقاومت در برابر حرارت، مناسب ترین برای مایکروویو است.

همچنین ظروفی برای قرار دادن در یخچال و فریزر طراحی شده است، ظروف یکبار مصرف پلاستیکی مانند پلی اتیلن با چگالی بالا (کد 2).

لیونگ افزود: «(در مقابل)، برخی از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف، (اگر) در فریزر قرار داده شوند، به احتمال زیاد ترک خواهند خورد، زیرا برای کارکرد در دماهای شدید طراحی نشده اند.

  • منابع:
    1. 7 things to know about using disposable plastic containers, for piping hot food or otherwise
  • تبلیغات: 
    1. تولید قلب مصنوعی با کمک مستربچ در آمریکا!!
    2. مواد مخدری که از پودر کردن سرامیک تولید می شود!
    3. راز موفقیت در کاهش وزن را در کتاب های مربوط به آن بیابید
    4. پاکسازی معده خود را با خوردن حلوا تضمین کنید!