لباس بیمار بیمارستانی که 10 سال بر تن کودک سرطانی بود جهانی شد

روپوش بیمارستانی، روپوش نازکی است که دارای بند پشتی است. ممکن است از پنبه یا کاغذ ساخته شده باشد و اغلب توسط بیماران در محیط بیمارستان استفاده می شود.

 مطب پزشکان همچنین ممکن است از بیماران بخواهند که قبل از معاینه لباس بیمارستان بپوشند، و روپوش های بیمارستانی برای تعدادی از آزمایش ها و روش های سرپایی ، مانند ماموگرافی، اسکن CAT یا سونوگرافی، لباس معمولی هستند.

لباس بیمار بیمارستانی کاغذی یا پلاستیکی بیشتر در مطب‌های پزشک استفاده می‌شوند، زیرا اگر بیمار مجبور باشد برای چند ساعت آن را بپوشد ممکن است سرد و ناراحت شود. 

استفاده از روپوش های نخی مقرون به صرفه تر و سازگار با محیط زیست است زیرا می توان آنها را شسته و دوباره استفاده کرد. 

اگرچه روپوش‌ها در اندازه‌های مختلفی وجود دارند، اما برای استفاده از هر چیزی از نوزاد گرفته تا بزرگ‌سالان کوچک و بزرگ، تعداد کمی از لباس‌های بیمارستانی را لباس مجلل می‌نامند.

 آنها در درجه اول برای راحتی پزشکان و پرستاران طراحی شده اند، به جای اینکه مطابق با مد یا حتی نیازهای حریم خصوصی بیماران باشند.

یکی از شکایات متداول در مورد لباس بیمارستان این است که حتی با وجود بند پشت یا گیره، قسمت عقب به ندرت به طور کامل پوشانده می شود. 

از یک طرف، این امکان دسترسی آسان به پزشکان و سایر متخصصان پزشکی را برای گرفتن عکس از پشت، یا تعویض بیمارانی که نیاز به توالت دارند، می دهد.

 از سوی دیگر، بلند شدن از رختخواب، به ویژه در اتاقی مشترک با بیمار دیگر، می‌تواند بیشتر از آن چیزی که شما احساس راحتی کنید که به تعداد زیادی غریبه (یا دوستان و خانواده) اطلاع دهید، درباره شما فاش کند. 

ممکن است بخواهید بپرسید اگر در بیمارستان بستری هستید می توانید لباس زیر را بپوشید یا خیر. به جای شلوارهای شلوار یا شلوار بیکینی، کت و شلوارهای باکسر یا باکسر را انتخاب کنید.

 گزینه دیگر همراه داشتن روپوش است، اما در صورت داشتن خطوط IV (داخل وریدی) در بازوها ممکن است پوشیدن آن دشوار باشد.