چاقوی زنجان در دوره هخامنشیان به عنوان پاداش به مردم داده می شد

به عرض لبه برش نگاه کنید. و همچنین ضخامت و صافی تیغه. بهترین چاقوی زنجان صاف و صاف هستند که گویی جلا داده شده اند و هیچ نشانی از سوراخ شدن در فلز ندارند.

لبه برش باید در تمام طول از نوک تا دسته باشد. تصویر سمت راست 1.5 سانتی‌متر  آخر را نشان می‌دهد که هیچ لبه‌ای ندارد، بنابراین برای برش‌های سنگین مانند هویج، که چاقوهای بزرگ‌تر اغلب برای آن نیاز هستند، بی‌فایده است.

از چاقوهای سرآشپز دندانه دار برای مصارف عمومی مانند خرد کردن سبزیجات و گوشت باید خودداری کرد، زیرا ممکن است بسیار ناامن باشند و بیشتر احتمال دارد که لیز بخورند تا برش.

آنها را نمی توان تیز کرد و به جای برش دادن آنها را دیدند، مگر اینکه فشار مستقیم رو به پایین وارد کنید که خطرناک است. به نظر می رسد یک معامله خوب است و اغلب به عنوان یک چاقوی همه کاره بسته بندی یا تبلیغ می شود که هم سبزیجات و غیره را خرد می کند و هم نان را برش می دهد، اما ارزش پول را ندارند.

تقریباً هرگز آنها را در یک مجموعه چاقو از یک سازنده با کیفیت نمی بینید، بنابراین می تواند کاملاً نشان دهنده این باشد.

که سازنده مشتری را هدف قرار داده است که به دنبال چیزی است که به نظر اقتصادی ترین گزینه به نظر می رسد. چاقوهای دندانه دار باید در مجموعه شما گنجانده شود اما فقط برای برش نان یا محصولات پخته شده.

چاقوهای خود را در شرایط خوب و تیز نگهداری کنید برای یک ست با کیفیت، روی یک سنگ استیل و یک سنگ تراش نیز سرمایه گذاری کنید. فولاد لبه برش خوبی را حفظ می کند، اما اگر چاقو بدون کار زیاد کند نمی شود.

سنگ ها یک لبه را بازیابی می کنند یا یک لبه برش موجود را بهبود می بخشند.

یک فولاد الماسی می تواند هزینه بسیار بیشتری داشته باشد، اما لبه بسیار خوبی خواهد داشت. آنها همچنین چاقو را سریعتر می اندازند تا در صورت عدم دقت در هنگام تیز کردن، چاقوها می توانند شکل خمیده یا داسی به خود بگیرند.

اغلب مردم وسط تیغه را روی فولاد تیز می کنند، که اغلب زمانی اتفاق می افتد که شما آن را با سرعت بالا تیز می کنید آن را به آرامی و به طور یکنواخت در تمام طول تیغه بگیرید تا به طور یکنواخت سایش و تیز شود.