گرانی کارتریج جوهرافشان کانن به دلیل افزایش قیمت دلار نبود

در حال حاضر، چاپگرها نه تنها عناصر تجهیزات اداری مدرن، بلکه فضای خانه نیز هستند آنها کار، مطالعه و حتی سرگرمی را تسهیل می کنند.

یکی از مهمترین عناصر چاپگر کارتریج جوهرافشان کانن یعنی جوهر یا تونر است که وظیفه چاپ کاغذ را بر عهده دارد. هنگامی که تصمیم به خرید یک چاپگر دارید، می توانید از بین دو نوع دستگاه انتخاب کنید، یعنی چاپگر جوهر افشان و چاپگر لیزری. چرا پرینترهای جوهرافشان اینقدر محبوب هستند؟

کارتریج جوهر در چاپگرهای جوهر افشان قرار می گیرد، در حالی که تونرها در چاپگرهای لیزری قرار می گیرند – این تفاوت اصلی بین تونرها است.

و جوهر، بنابراین هر نوع چاپگر به یک جزء متفاوت نیاز دارد. تفاوت اساسی جوهر و تونر در نحوه کار چاپگر است. در چاپگر جوهر افشان، یک کارتریج پر از جوهر با عملکرد مکانیکی هدها روی کاغذ قرار می گیرد که تحت تأثیر حباب های گازی که در نتیجه گرم شدن جوهر ایجاد می شود، آن را روی کاغذ پخش می کند.

در مقابل در مورد تونرها با روش اجرای خشک روی کاغذ سروکار داریم. پرتو لیزر تولید شده توسط چاپگر ذرات تونر را جذب می کند و به طور دائم آنها را به تصویر متصل می کند. 

یکی از مزایای تونرها این است که کارایی آن بسیار بیشتر از جوهر است و نیاز به تعویض کمتری دارد و برخلاف جوهر زود خشک نمی شود.

هنگامی که از چاپگر استفاده نمی شود، توصیه می شود هر چند وقت یکبار چند صفحه را چاپ کنید تا از خشک شدن جوهر جلوگیری کنید.

خرید دستگاهی به صورت لیزری یا چاپگر جوهرافشان باید به نیازهای فردی کاربران و همچنین توانایی مالی آنها بستگی داشته باشد. هنگام خرید چاپگر باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. 

اول از همه، خرید پرینتر لیزری در مقایسه با پرینتر جوهرافشان با قیمت های بالا و هزینه های عملیاتی پایین همراه است. یک چاپگر لیزری زمانی ارزش خرید دارد که حجم زیادی از اسناد و عکس های تک رنگ را به صورت روزانه چاپ می کنید. 

چاپگر جوهر افشان راه حل بهتری برای افرادی است که می خواهند هر چند وقت یکبار اسناد را در خانه چاپ کنند.